Z badania UCE Research i Grupy Offerista, na które powołuje się "Rz" wynika, że ceny artykułów szkolnych wzrosły o 6,2 proc. rok do roku (rdr), podczas gdy ogólny wskaźnik inflacji wyniósł w lipcu 4,2 proc. Analiza obejmuje okres od 1 lipca do 18 sierpnia, zestawiono ponad 12,1 tys. cen.
Dziennik zauważa też, że z szybkiego szacunku Hiper-Com Poland i UCE Research wynika, że w okresie od 1 lipca do 15 sierpnia br. było ponad 6,8 tys. promocji na produkty szkolne.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wyprawka szkolna 2024. Polacy wydadzą więcej
Według cytowanej przez "Rz" Julity Pryzmont z Hiper-Com Poland, promocji było o 17,9 proc. więcej rdr. Dodała, że dla porównania w I półroczu ogólnie sieci handlowe zorganizowały o blisko 9 proc. więcej promocji niż w analogicznym okresie ub.r. Z wypowiedzi ekspertów na które powołuje się gazeta wynika, że to w "dużej mierze" efekt wojny cenowej największych dyskontów, do której włączyły się hipermarkety.
Z badania PayPo, na które powołuje się gazeta wynika z kolei, że 42 proc. klientów na wyprawkę szkolną przeznaczy więcej pieniędzy. 36 proc. badanych wyda o 100-200 zł więcej, a 34 proc. zadeklarowało zwiększenie wydatków o 201-300 zł.