_ - Deweloperzy bitcoina próbują zjeść nasz obiad _ - powiedział w Waszyngtonie na corocznym spotkaniu członków Instytutu Finansów Międzynarodowych Jamie Dimon, prezes i dyrektor generalny JPMorgan Chase (na zdjęciu). Dodał, że _ nie ma nic przeciwko konkurencji _.
Anshu Jain co-CEO Deutsche Banku stwierdził podczas spotkania, że _ jeśli operatorzy kryptowalut chcą przyjmować chcą przyjmować depozyty detaliczne, to będą musieli zmienić swoją kulturę _.
O kryptowalutach i związanej z nimi technologii mówiono także podczas dorocznego wiosennego spotkania gubernatorów Międzynarodowego Funduszu Walutowego i Banku Światowego. W panelach wzięli udział między innymi przedstawiciele Standard Chartered Bank, Visy, JPMorgan Chase, Rezerwy Federalnej. Nie zabrakło także polskiego ministra finansów Mateusza Szczurka.
Stosunek światowej elity sugeruje, że bitcoin nie jest mile widziany i wielkie banki traktują go jako uporczywą konkurencję. Meksykański bank Banorte wspomina w swoim raporcie:_ Nikt nie wierzy, że bitcoin ani coś z tych rzeczy znajdzie zastosowanie jako nowa globalna waluta _
Na spotkaniach MFW i BŚ doceniono natomiast technologiczne aspekty bitcoina. Uwagę przykuła technologia BlockChain, która określona została jako innowacyjna. Peter Sands, dyrektor generalny Standard Chartered powiedział, że nie jest przekonany czy bitcoin nie będzie tylko niszową aplikacją, ale technologia na której się opiera jest _ prawdziwą obliczeniową innowacją, która może być bardzo potężna w kontekście integracji finansowej _.
Przedstawiciel Visy Bill Gajda, również docenił technologię łańcucha bloków. Powiedział że nie widzi przeszkód od strony technicznej, ale stwierdził, że _ są tam pewne bariery w modelu biznesowym i wiele z tego ma związek z edukacją konsumentów _.
Twórca przeglądarki Netscape, oraz udziałowiec Facebooka i HP Marc Andreessen jest bardziej optymistyczny. W wywiadzie dla telewizji Bloomberg stwierdził, że bitcoin jest jedną z najbardziej innowacyjnych rzeczy i będzie miał ogromny wpływ na cały sektor usług finansowych. Andreessen uważa, że zanim to się stanie, edukacją konsumentów zajmą się usługi takie jak Apple Pay, które pomogą w doprowadzeniu do zmian.
Czytaj więcej w Money.pl