Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Jakub Stasiak
Jakub Stasiak
|
aktualizacja

Czy elektroniczny PIT można wysłać mailem?

0
Podziel się:

Deklaracje PIT za 2020 rok można złożyć drogą internetową. W tym celu już jakiś czas temu powstały specjalne programy do rozliczeń online, takie jak Twój e-pit. W ten sposób obsługiwane są wysyłki wszystkich aktualnych e-PIT-ów, w tym te, które podpisuje się kwalifikowanym podpisem oraz te wykorzystujące jedynie dane autoryzacyjne, bez konieczności składania e-podpisu. PIT elektroniczny obsługuje e-deklaracje takie jak: PIT-37, PIT-36 i PIT-36L, PIT-38, PIT-39, PIT-28, a także PIT-16, PIT-16A i PIT-19A wraz z załącznikami w postaci ZAP=3 oraz NIP-7. Do tego dochodzi możliwość zaakceptowania wstępnie przygotowanego rozliczenia w serwisie resortu finansów.

Czy elektroniczny PIT można wysłać mailem?
Czy elektroniczny PIT można wysłać mailem? (iStock.com, iStock)

PIT elektroniczny – jak złożyć?

Deklaracje PIT za 2020 rok można złożyć drogą internetową. Służą do tego formularze interaktywne lub specjalne programy do rozliczeń. Nie ma natomiast możliwości wysłania zeznania podatkowego za pośrednictwem e-maila. Nie sprawdzą się również skany ani pliki stanowiące innego typu załączniki. Deklaracje wysłane pocztą elektroniczną nie będą uznawane za prawidłowe.

Podatnicy chętnie wybierają formularze interaktywne online oraz programy, które można zainstalować na komputerze. Najbardziej popularnym narzędziem są e-Deklaracje, udostępniane przez Ministerstwo Finansów. Można je znaleźć na stronie internetowej: www.podatki.gov.pl. Resort finansów wstępnie wypełnia za nas PIT, a my musimy go tylko zaakceptować lub wprowadzić poprawki. Warto też pamiętać o wpisaniu organizacji, na którą przeznaczymy 1 proc. naszego podatku.

Podobne funkcje posiadają programy finansowo-księgowe. Umożliwiają ewidencję i wydruk wszystkich popularnych deklaracji, a przede wszystkim - elektroniczną wysyłkę formularza. To rozwiązanie najlepiej sprawdza się w przypadku firm, ponieważ może łączyć się z innym programem płacowym.

Większość aplikacji do wypełniania PIT prowadzi podatnika za rękę. Tak samo jest w przypadku intuicyjnego i bezpłatnego programu od WP money. Pozwala on na szybkie i bezpieczne przesłanie formularza do urzędu skarbowego. Można wybrać pracę bezpośrednio na arkuszu lub z wbudowanym przewodnikiem, dzięki czemu można uniknąć nawet najprostszych błędów.

Jak sprawdzić, czy PIT elektroniczny dotarł do urzędu?

Po złożeniu deklaracji, system sprawdza jej poprawność i wysyła Urzędowe Poświadczenie Odbioru, które jest jedynym poświadczeniem wysłania rozliczenia. Dodatkowo każdy podatnik znajdzie bowiem na stronie www.podatki.gov.pl odpowiednią informację o stanie zwrotu nadpłaty przez Urząd Skarbowy.

Jeśli więc nie po drodze jest Ci żaden Urząd Skarbowy PIT elektroniczny jest bardzo wygodnym rozwiązaniem. Możesz rozliczyć się bez wychodzenia z domu, a całość zajmie Ci kilka minut.

podatki
faq
rozliczenie przez internet
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)