Reklamówki wróciły do łask - pisze poniedziałkowy "Dziennik Gazeta Prawna".
W 2022 roku zużyliśmy około 872,5 mln takich reklamówek. Zebrane z tej opłaty środki wzrosły o 10 mln zł wobec roku poprzedniego - podaje "DGP". Oznacza to więc, że wzrosło zużycie plastikowych siatek zakupowych.
Wprowadzone 1 stycznia 2018 r. opłaty recyklingowe do sprzedanej torby foliowej na zakupy o grubości 15-50 mikronów właściciele miały ograniczyć ich zużycie.
Właściciele sklepów muszą doliczać 20 gr (plus VAT) do każdej foliówki. Ponieważ sklepy obchodziły opłaty proponując grubsze opakowania w 2019 r. opłatę rozszerzono na wszystkie torby z tworzyw sztucznych.
"Dało to wzrost wpływów za 2020 r. do 176,5 mln zł. W kolejnym roku nastąpił lekki spadek do 172,5 mln, ale w 2022 r. było to już 174,5 mln zł" - dowiedział się DGP w resorcie klimatu.