Już 1 maja koszt reklam u firmy Google będzie większy o 2 proc. Sama podwyżka jest bezpośrednią konsekwencją nowego podatku, co potwierdzili ze swej strony przedstawiciele amerykańskiego koncernu - podaje Polska Agencja Prasowa.
Danina cyfrowa weszła w życie w skutek decyzji hiszpańskiego rządu. W trakcie parlamentarnej debaty część posłów wskazywała, że duże spółki zajmujące się działalnością reklamową płacą już w Hiszpanii podatki VAT oraz CIT.
Przeciwnicy podatku ostrzegali przed widmem podniesienia wartości reklam przez gigantów internetowych, takich jak Google. Na efekty nie trzeba było długo czekać.
Taksa Google zaczęła obowiązywać w Hiszpanii od 1 stycznia 2021 r. Podatek ten stanowi 3 proc. od wartości wpływów osiąganych w ciągu roku z reklam, doradztwa online lub podmiotów sprzedających bazy danych.
Nowym podatkiem objęte są firmy, które w Hiszpanii generują roczny obrót na poziomie 3 mln euro lub - gdy, ich wpływy na świecie sięgają 750 mln euro.
Centrolewicowy rząd Pedra Sancheza, z którego inicjatywy w październiku 2020 r. zatwierdzono nowy podatek, szacuje, że w ciągu roku państwo zyska dzięki niemu ponad 1 mld euro - podaje PAP.