Według danych NielsenIQ wartość rynku napojów alkoholowych wzrosła o 7 proc.
Jak podaje "Rzeczpospolita", to przede wszystkim efekt tego, że Polacy wybierają coraz droższe trunki.
Najszybciej urosła sprzedaż whisky – o 20 proc., do 3,2 mld zł.
- Pijemy droższe trunki, ale ilościowo sprzedaż alkoholu powoli spada, m.in. za sprawą piwa - mówi "Rzeczpospolitej" Karolina Zajdel-Pawlak, dyrektorka zarządzająca NielsenIQ.
Rynek piwa ilościowo spadł o 1,6 proc., w stosunku do ubiegłego roku. Urósł za to wartościowo - o 3,1 proc.
Z kolei segment wódek wzrósł ilościowo o 0,2 proc., za to wartościowo aż o 8,6 proc.
Fakt, że na alkohol wydajemy więcej, ma wpływ na akcyzę, która w zeszłym roku wzrosła o 10 proc., powodując jednocześnie skok cen wszystkich kategorii napojów alkoholowych.
Na alkohol wydajemy więcej niż na leki i inne produkty w aptekach. Z akcyzy budżet zyskał do końca października ub.r. niemal 10,5 mld zł.