- Zakaz sprzedaży gazowanych napojów w szkołach nie będzie miał wpływu na naszą działalność - zapewnia Anna Jakubowski, dyrektor generalna Coca Cola Poland Services. Jak podkreśla, koncern już od dłuższego czasu sam zdecydował, że nie będzie oferował swoich produktów w takich punktach.
Szefowa polskiej Coca-Coli zapewnia także, że jej firma nie kieruje i nie będzie kierować przekazu marketingowego do dzieci poniżej 12 roku życia.
Anna Jakubowski w rozmowie z money.pl przekonuje również, że Polacy, choć chętnie piją słodkie napoje gazowane, to jednak czynią to z umiarem: - Ponad 50 proc. rynku napojów bezalkoholowych w naszym kraju to woda. Napoje gazowane to 30 proc.
Polska - jak podkreśla - jest jednym z 30 najważniejszych dla koncernu rynków na świecie. Jak policzyli analitycy firmy Nielsen, w ubiegłym roku na napoje bezalkoholowe wydaliśmy prawie 12,5 miliarda złotych. W tym na same napoje gazowane prawie 3,9 miliarda.