Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Krzysztof Janoś
Krzysztof Janoś
|

Maspex wchodzi na nowy rynek. Woda mineralna nowym hitem koncernu z Wadowic?

0
Podziel się:

Właściciel marek Tymbark, Łowicz, Lubella, Kotlin, La Festa czy Plusssz, wchodzi na rynek wody mineralnej przejmując rumuńską spółkę Rio Bucovina. - Ta inwestycja pomaga naszemu biznesowi - mówi Krzysztof Pawiński.

Maspex wchodzi na nowy rynek. Woda mineralna nowym hitem koncernu z Wadowic?
(Money.pl)

Właściciel marek Tymbark, Łowicz, Lubella, Kotlin, La Festa czy Plusssz, wchodzi na rynek wody mineralnej, przejmując rumuńską spółkę Rio Bucovina. - Im bardziej na południe Europy, tym większy udział tego produktu w sprzedaży napojów. Dlatego to przejęcie pomaga naszemu biznesowi - mówi w wywiadzie dla money.pl prezes Grupy Maspex Krzysztof Pawiński.

- Ostanie wydarzenia mogą wywoływać wrażenie, że rzeczywiście w ciągu kilku tygodni dokonaliśmy trzech transakcji. Z jednej strony to jest prawda, ale trzeba pamiętać, że były one przygotowywane nawet 4 lata - mówi Pawiński odpowiadając na pytanie o ewentualne kolejne akwizycje na europejskich rynkach.

- Nie ma sklepu z firmami, do którego można wejść, by coś tam sobie kupić. To są bardzo długie procesy i zawsze są one mało efektywne z punktu widzenia skuteczności. Trzeba przepracować co najmniej kilkadziesiąt projektów, żeby znaleźć jeden i doprowadzić go do końca - wyjaśnia Pawiński.

Rumunia jest drugim po Polsce rynkiem dla Maspeksu z punktu widzenia znaczenia wartości i wolumenu sprzedaży. Ten kraj z 22 milionami konsumentów w ocenie prezesa grupy jest bardzo atrakcyjny dla inwestorów. - Rumunia ma w ostatnich latach fantastyczną ścieżkę wzrostu. Nasze produkty spełniają oczekiwania klientów i dlatego jesteśmy tam już od połowy lat 90. i to niemalże dla nas rynek wewnętrzny - wyjaśnia Pawiński.

W ocenie prezesa Maspeksu w Rumunii jest o tyle łatwiej, że w pewnym sensie tamten rynek jest bardzo podobny do naszego. - Startowaliśmy z podobnego poziomu rozwoju. Nawyki konsumenckie są też podobne. Zachęcająca jest większa otwartość konsumenta, który gotowy jest eksperymentować z nowymi produktami i pomysłami - mówi Pawiński.

Krzysztof Pawiński - jeden z najbogatszych ludzi w Polsce. Współtwórca "polskiego Nestle", czyli Grupy Maspex Wadowice, do której należą takie marki jak Tymbark, Kubuś, Lubella czy Puchatek. W skład Maspexu wchodzi 11 polskich oraz 14 zagranicznych spółek.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)