Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|

Przyszłość infrastruktury transportowej w Europie. Ciężarówki pojadą same

11
Podziel się:

Autonomiczne ciężarówki mają już niedługo przejąć transport towarów, a kapsuły hyperloop, dalekie krewne tradycyjnych kolei, przewozić pasażerów w tunelach zawieszonych kilka metrów nad ziemią niemal z prędkością dźwięku.

Przyszłość infrastruktury transportowej w Europie. Ciężarówki pojadą same

A jeśli to tylko mrzonki? Nowe technologie obiecują transportowi bardzo wiele, ale być może przyszłość wcale nie należy do rewolucyjnych projektów, ale do rozwiązań sprawdzonych od lat.

Na XXVIII Forum Ekonomicznym w Krynicy o perspektywach stojących przed transportem rozmawiać będzie panel europejskich ekspertów najwyższego szczebla. Uczestnictwo w debacie Przyszłość infrastruktury transportowej w Europie *zapowiedzieli między innymi szefowie resortów: *Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury w rządzie Mateusza Morawieckiego, Rokas Masiulis, minister transportu i komunikacji Łotwy, Dan Ťok, minister transportu Czech, a także prof. Marek Cywiński, prezes Kapsch Telematic Services, spółki zarządzającej systemem viaTOLL, Mantas Bartuška, dyrektor generalny Kolei Litewskich i Dins Merirands, zastępca sekretarza stanu w łotewskim ministerstwie transportu.

Temat jest z pewnością ważny i aktualny. Transport to w dalszym ciągu jedno z największych wyzwań ekonomicznego rozwoju w Europie. Przez ostatnie lata byliśmy świadkami powstawania rewolucyjnych projektów i koncepcji dotyczących jego ewolucji. Czy to naprawdę możliwe, że duże ośrodki miejskie w Europie, takie jak Wiedeń i Bratysława, Warszawa i Łódź, czy Paryż i Londyn, zostaną połączone przy pomocy futurystycznych rozwiązań, takich jak hyperloop? Czy może funkcjonujące od lat, strategiczne systemy logistyki oparte na kolei, spedycji ciężarowej oraz samolotach będą w dalszym ciągu dyktować warunki na rynku?

krynica
krynica 2018
najważniejsze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(11)
WYRÓŻNIONE
za siedmioma ...
6 lat temu
Jak na razie wszystko wskazuje na to, że hyperloop to tylko Hype (do podbicia akcji padającej Tesli) a z pomysłu autonomicznych ciężarówek wycofał się ostatnio Uber. Gadać na różnych forach ekonomicznych można, tym bardziej że podatnik płaci za takie czcze gadanie.
Pewno drożej ...
6 lat temu
Świetnie, to druga rewolucja po zniesieniu galer. Ciekawe, ile wkrótce antywirus będzie kosztował, żeby transport do Pernambuko nie pojechał.
Marek
6 lat temu
Super.Przestanę pracować jako kierowca i niech se te spedycje ,kierowniki i szefy się z samochodem dogadują a nie ze mną.Na drodze też się nie będę denerwował bo mnie na niej po prostu nie będzie.Super sprawa te autonomiczne ciężarówki.Oby jak najszybciej zaczęły jeździć.Pracę sobie inną znajdę.Roboty jest dosyć.Aha jeszcze jedno.Jak te autonomiczne graty się nie sprawdzą to mogę wrócić do pracy jako driver,ale za podwójną stawkę.Pozdrawiam spedycje,kierowników i szefów.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (11)
papsi
6 lat temu
I pewnie sam zatankuje i wymieni kolo
Observateur
6 lat temu
Poki co, kilka nowych autostrad by nie zaszkodzilo.
Beeeezdura
6 lat temu
Beeeeezdurraaaa jakich malo chodzby ze wzgledu na bezpieczenstwo, i to nawet nie inny uzytkownikow ddrog ale i samych towarow, autonomiczny system zatrzyma ciezarowke jak tylko cos przed nia sie pojawi, a banda malych czarnych gosci rozkradnie wszystko w mgnieniu oka :)
jurek.olsztyn
6 lat temu
a ja w to wierze,... kierowcy tirów , to najbardziej skundlona grupa zawodowa, wystarczy posłuchać przez CB- radio o czym gadają,....wystarczy tak jak z Polskim weglem, ... niech 10% przewozów w skali Europy przejmą autonomiczne pojazdy , a kierowcy znowu bedą na dnie łańcucha pokarmowego.
Patryk
6 lat temu
ludzie nie zdają sobie sprawy jakie zmiany nas czekają system 5G,zielone strefy,markety bezobsługowe,operacje w USA np wykonywane na odległość,auto 5G hamuje na 5m a człowiek potrzebuje 60 m,