- Na rynek finansowy wchodzi grupa zupełnie nowych konsumentów. To milensialsi, którzy w polskich warunkach są po 15, a przed 30 rokiem życia. Dziś wiele mówimy o tym, że innowacyjność dla klientów oznacza zupełnie nowe produkty. Musimy jednak wiedzieć, w którą stronę iść. I właśnie dlatego przebadaliśmy młodych klientów i ich finansowe zachowania - mówi money.pl Marek Bosak, dyrektor komunikacji w Vivus.
Firma pożyczkowa wraz z butikiem badawczym Maison&Partners przeprowadziła pogłębione badanie - pod lupę trafiły osoby, które zarabiają przynajmniej 2,5 tys. zł. Wśród młodych osób dominują trzy trendy obchodzenia się z pieniędzmi. - Wszystkie trzy trzeba uwzględnić podczas konstruowania oferty dla nowych klientów. To właśnie sposób zachowania młodych osób wyznaczać będzie kierunki rozwoju sektora finansowego - mówi Bosak.
I tak – na rynku są już osoby, które dorosłą – świadomą część życia spędziły z telefonem w ręce. - Dla nich telefon to nie tylko czytanie, przeglądanie, sprawdzanie salda rachunku. Z telefonem robić można zupełnie wszystko. Co dziesiąty przebadany z poziomu kieszeni zakłada lokatę lub kupuje jednostki uczestnictwa TFI - mówi Bosak. Co to oznacza? Że cały system komunikacji instytucji finansowej musi być dostosowany do takich klientów. W końcu każdy wie, że na przykład załączanie plików i dokumentów na telefonie nie jest tak proste jak podczas korzystania z komputera. W efekcie aplikacje i systemy trzeba zmodyfikować w ten sposób, by taki proces maksymalnie ułatwić.
- Drugi trend to życie według zasady tu i teraz. Jeżeli karta w przeglądarce nie otwiera się dostatecznie szybko, to drastycznie spada zainteresowanie. Analogicznie, jeżeli bank każe czekać trzy dni na decyzję kredytową, to oferta nie ma już znaczenia. Młodzi klienci oczekują gotowych rozwiązań na już - wyjaśnia Bosak.
Z Markiem Bosakiem, dyrektorem komunikacji Vivus rozmawialiśmy podczas Impact Fintech'18 w Łodzi. Całość rozmowy jest do zobaczenia w materiale wideo.