"W sobotę o godz. 23.45 przywróciliśmy dostępność modułów Makler w bankowości internetowej Moje ING oraz w aplikacji mobilnej ING Makler Mobile. Oznacza to, że system maklerski już działa i można się do niego logować" - czytamy na stronie internetowej banku.
Awaria trwała ponad trzy doby. Usługi przywrócić po 79 godzinach niedostępności. Ale jak dodaje w komunikacie bank, w trakcie weekendu mogą jeszcze występować krótkie przerwy techniczne w związku z ewentualnymi dalszymi pracami nad systemem.
"Bardzo przepraszamy za awarię. Mamy pełną świadomość sytuacji, w jakiej postawiliśmy naszych klientów. W związku z tym podjęliśmy decyzję, że do końca grudnia br. wszyscy klienci Biura Maklerskiego ING będą mogli zawierać transakcje bez prowizji maklerskiej, powołamy specjalny zespół do sprawnego rozpatrywania reklamacji" - czytamy.
ING poinformowało, że udostępni na stronie banku szczegółowy raport wyjaśniający powody awarii oraz opisujący przebieg prac naprawczych. "Potrzebujemy na to kilku dni, aby dokładnie przeanalizować zaistniałą sytuację z zewnętrznym dostawcą systemu" - napisano.