Jak przyznaje mBank nowa strategia na lata 2020-2023 ma na celu "akwizycję nowych klientów" – w szczególności młodych ludzi i firmy. Osiągnięciu tych założeń ma sprzyjać rozwój bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej, która ma stać się główną formą korzystania z oferty banku. Instytucja zapowiada rozwój swojej platformę m.in. o dodatkowe usługi partnerów spoza świata finansów.
Spore znaczenie dla instytucji finansowej będzie miała również kwestia ochrony środowiska, która jest ważnym tematem dla młodych, co pokazują m.in. młodzieżowe strajki klimatyczne. Dlatego też mBank zapowiada wdrożenie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu.
Na czym owa strategia ma polegać? Bank zapowiada ograniczenie wpływu pośredniego na środowisko m.in. aktualizację polityki kredytowej, która ma dotyczyć branż istotnych z punktu widzenia polityki klimatycznej UE. mBank chce również zmniejszyć swój ślad węglowy, redukcję zużycia energii i oszczędne korzystanie z wody, papieru i materiałów biurowych.
Bank zapowiada również wsparcie edukacji najmłodszych. Jej celem ma być uświadomienie ich o działaniu świata finansów. Elementy programowe nauczania dzieci znajdą się zarówno w ofercie produktowej, jak i w działach edukacyjnych mFundacji.
mBank chce również wypłacać dywidendy na poziomie 50 proc. zysku netto, a także obniżyć wskaźnik kosztów do dochodów do ok. 40 proc. i zanotować wzrost marży odsetkowej netto do ok. 3,0 proc.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl