Na liście popularnych świątecznych bonusów trzecie miejsce zajmują bony podarunkowe - chce je dać pracownikom 26 proc. badanych. 22 proc. przewiduje upominki. Z badania wynika, że 18 proc. firm weźmie udział, wspólnie z pracownikami, w akcjach charytatywnych - podaje "Puls Biznesu".
— Od pięciu lat organizowanie świątecznych spotkań dla pracowników jest niekwestionowanym liderem wśród inicjatyw firm w okresie Bożego Narodzenia. Widzimy też, że od 2017 r. ta praktyka coraz bardziej zyskuje na popularności, podczas gdy inne tracą - mówi Monika Hryniszyn, dyrektor personalna i HR Consultancy w Randstad Polska.
Najwięcej pracodawców - 37 proc. - raczej postawi na jedną formę świętowania z pracownikami i najczęściej będzie to firmowa wigilia (u 14 proc. ankietowanych) lub przekazanie im premii okolicznościowej (10 proc. odpowiedzi). Dwa bonusy świąteczne deklaruje 22 proc. respondentów, przede wszystkim łącząc przyjęcia z premiami. Zatrudnionych u jednej trzeciej badanych firm czekają trzy bonusy lub więcej.
Firmy - jak wynika z badania - przeznaczyć na jednego pracownika więcej pieniędzy niż przed rokiem. Po ponad 500 zł na osobę wyda 20 proc. pracodawców. To o proc. więcej niż w 2018 roku.
Zobacz: Prezent dla dziecka. Dawać zabawkę czy pieniądze? Ekspert tłumaczy
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl