PCFGROUP: strona spółki
10.12.2024, 17:05
PCF Podjęcie decyzji o ograniczeniu zespołu deweloperskiego dedykowanego produkcji Projektu Bifrost
W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 29/2024 z dnia 10 grudnia 2024 r. w sprawie zakończenia przeglądu opcji strategicznych, Zarząd PCF Group S.A. z siedzibą w Warszawie („Spółka”) informuje, że w dniu 10 grudnia 2024 r. podjął decyzję o ograniczeniu zespołu deweloperskiego dedykowanego produkcji Projektu Bifrost, realizowanego przez grupę kapitałową Spółki („Grupa”) w modelu self-publishing, tj. przez Grupę jako wydawcę, ze środków własnych Grupy, w celu dostosowania jego wielkości do możliwości finansowych Grupy.
Ograniczenie zespołu deweloperskiego dedykowanego produkcji Projektu Bifrost jest konsekwencją niezabezpieczenia przez Grupę środków pozwalających na pokrycie nakładów związanych z kontynuacją produkcji i wydaniem Projektu Bifrost w zakładanym budżecie oraz planie produkcyjnym. W konsekwencji podjęcia powyższej decyzji dalsze prace nad Projektem Bifrost będą kontynuowane przez pomniejszony zespół deweloperski, a pozostali jego członkowie zostaną objęci albo tymczasowym zwolnieniem (ang. temporary layoff) polegającym na utrzymaniu stosunku pracy przez określony przepisami prawa odpowiednich jurysdykcji okres, po upływie którego ulega on rozwiązaniu, bez obowiązków świadczenia pracy i wypłaty wynagrodzenia w tym okresie, z możliwością przywrócenia do pracy najpóźniej przed upływem tego okresu albo redukcją zatrudnienia. Ponadto harmonogram produkcyjno-wydawniczy Projektu Bifrost, zgodnie z którym Spółka planowała premierę gry w formule tzw. wczesnego dostępu (ang. early access) w roku 2026 przestał być aktualny. Dodatkowo podjęte zostały działania mające na celu dostosowanie wielkości innych zespołów funkcjonujących w ramach Grupy, w tym zespołu wydawniczego i zespołów wsparcia, do zmienionej skali działalności Grupy. Zarząd Spółki informuje również, że w jego ocenie zaistniałe zdarzenie stanowi przesłankę do rozpoznania potencjalnej utraty wartości kapitalizowanych nakładów poniesionych na Projekt Bifrost, zgodnie z Międzynarodowym Standardem Rachunkowości 36 „Utrata wartości aktywów”. W związku z tym, Zarząd Spółki podjął decyzję o przeprowadzeniu testów na utratę wartości Projektu Bifrost, które zgodnie z praktyką stosowaną w Spółce zostaną wykonane na podstawie danych finansowych według stanu na dzień 31 grudnia 2024 r. w ramach sporządzania jednostkowego i skonsolidowanego sprawozdania finansowego za rok 2024. Wynik tych testów pozwoli na ocenę, czy faktycznie doszło do utraty wartości nakładów poniesionych na Projekt Bifrost. Spółka przekaże do publicznej wiadomości informację o wyniku tych testów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Równolegle Grupa koncentruje się na pracach nad rozwojem projektów realizowanych w modelu work-for-hire, czyli Projektu Gemini realizowanego we współpracy z Square Enix Limited, Projektu Maverick wykonywanego dla Microsoft Corporation oraz Projektu Echo rozwijanego na zlecenie Krafton Inc., a także prowadzi działania mające na celu pozyskanie nowych projektów do realizacji w tym samym modelu.
Ograniczenie zespołu deweloperskiego dedykowanego produkcji Projektu Bifrost jest konsekwencją niezabezpieczenia przez Grupę środków pozwalających na pokrycie nakładów związanych z kontynuacją produkcji i wydaniem Projektu Bifrost w zakładanym budżecie oraz planie produkcyjnym. W konsekwencji podjęcia powyższej decyzji dalsze prace nad Projektem Bifrost będą kontynuowane przez pomniejszony zespół deweloperski, a pozostali jego członkowie zostaną objęci albo tymczasowym zwolnieniem (ang. temporary layoff) polegającym na utrzymaniu stosunku pracy przez określony przepisami prawa odpowiednich jurysdykcji okres, po upływie którego ulega on rozwiązaniu, bez obowiązków świadczenia pracy i wypłaty wynagrodzenia w tym okresie, z możliwością przywrócenia do pracy najpóźniej przed upływem tego okresu albo redukcją zatrudnienia. Ponadto harmonogram produkcyjno-wydawniczy Projektu Bifrost, zgodnie z którym Spółka planowała premierę gry w formule tzw. wczesnego dostępu (ang. early access) w roku 2026 przestał być aktualny. Dodatkowo podjęte zostały działania mające na celu dostosowanie wielkości innych zespołów funkcjonujących w ramach Grupy, w tym zespołu wydawniczego i zespołów wsparcia, do zmienionej skali działalności Grupy. Zarząd Spółki informuje również, że w jego ocenie zaistniałe zdarzenie stanowi przesłankę do rozpoznania potencjalnej utraty wartości kapitalizowanych nakładów poniesionych na Projekt Bifrost, zgodnie z Międzynarodowym Standardem Rachunkowości 36 „Utrata wartości aktywów”. W związku z tym, Zarząd Spółki podjął decyzję o przeprowadzeniu testów na utratę wartości Projektu Bifrost, które zgodnie z praktyką stosowaną w Spółce zostaną wykonane na podstawie danych finansowych według stanu na dzień 31 grudnia 2024 r. w ramach sporządzania jednostkowego i skonsolidowanego sprawozdania finansowego za rok 2024. Wynik tych testów pozwoli na ocenę, czy faktycznie doszło do utraty wartości nakładów poniesionych na Projekt Bifrost. Spółka przekaże do publicznej wiadomości informację o wyniku tych testów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Równolegle Grupa koncentruje się na pracach nad rozwojem projektów realizowanych w modelu work-for-hire, czyli Projektu Gemini realizowanego we współpracy z Square Enix Limited, Projektu Maverick wykonywanego dla Microsoft Corporation oraz Projektu Echo rozwijanego na zlecenie Krafton Inc., a także prowadzi działania mające na celu pozyskanie nowych projektów do realizacji w tym samym modelu.