Inwestor poinformował spółkę Libet, że o wycofaniu się ze złożonej w marcu oferty, która dotyczyła zakupu przedsiębiorstwa.
Jako główną przyczynę rezygnacji wskazał niepewną sytuację rynkową spowodowaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa, która już teraz negatywnie oddziałuje na rynki oraz jego działalność.
Inwestor zwrócił też uwagę na fakt, że spółka - mając na uwadze konieczność uzyskania zgody walnego zgromadzenia akcjonariuszy - nie zaakceptowała bezwarunkowo złożonej oferty.
- Dzisiaj wpłynęła także do spółki informacja od inwestora, z którym prowadziliśmy wstępne rozmowy dotyczące potencjalnego nabycia przedsiębiorstwa, o wycofaniu przez niego oferty - powiedział członek zarządu Libet Ireneusz Gronostaj.
- Przyjęliśmy tę wiadomość ze zrozumieniem. Oferent to duża międzynarodowa korporacja, która w obliczu pandemii musi skupić swoje wysiłki na analizie wewnętrznego ryzyka - dodał.
Inwestor nie wyklucza jednak powrotu do rozmów w przyszłości, kiedy warunki na rynku będą ku temu bardziej sprzyjające.
Producent kostki brukowej opublikował też szacunkowe przychody ze sprzedaży za I kwartał. Spółka odnotowała ponaddwukrotny wzrost sprzedaży. Przychody ze sprzedaży za okres od 1 stycznia 31 marca br. wynoszą ok. 38,8 mln zł.
- Nie pozostaje mi nic innego jak wyrazić wielkie zadowolenie z wypracowanego przez Grupę wyniku - powiedział Gronostaj.
Priorytetem zarządu spółki pozostaje maksymalizowanie wartości dla akcjonariuszy i jest otwarta na rozmowy z inwestorami.
- Tak jak sygnalizowaliśmy wcześniej, dbając o interes akcjonariuszy, jesteśmy otwarci na rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Jednocześnie w pełni zdajemy sobie sprawę z otoczenia gospodarczego, w jakim przyjdzie teraz wszystkim działać, które nie będzie sprzyjać przejęciom zdrowych i stabilnych biznesów jak nasz. Jako Libet jesteśmy gotowi dalej rosnąć organicznie, co udowodniliśmy szacunkowymi wynikami za pierwszy kwartał - podsumował członek zarządu.
Libet to największy producent kostki brukowej w Polsce. Spółka prowadzi także sprzedaż bezpośrednią skierowaną do firm zajmujących się budownictwem drogowym oraz do hurtowni i firm ogólnobudowlanych. Jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2011 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki sięgnęły 178 mln zł w 2018 r.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie