W środę Grupa Pepco zaprezentuje prezentację dla inwestorów z okazji Dnia Rynków Kapitałowych. W czasie wydarzenia przewodniczący wykonawczy spółki Andy Bond przedstawi nowe informacje dotyczące strategii grupy. Znajdą się w nich kluczowe obszary, na które spółka położy nacisk, jak również odnowiona wizja osiągnięcia pozycji głównego europejskiego detalisty dyskontowego.
Nowa strategia Pepco
Prezentacja zawierać będzie informacje o strategicznych filarach, w tym m.in. o pomysłach na odbudowę rentowności podstawowej działalności Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej. Sieć zamierza też wdrożyć "bardziej zdyscyplinowane podejście do wzrostu i nakładów inwestycyjnych w ramach całej grupy".
Co się zatem zmieni? Lepiej ukierunkowane ma być podejście do otwierania nowych sklepów na istniejących rynkach. Jednak firma nie zamierza zbytnio zwalniać tempa. W roku obrotowym 2024 zamierza otworzyć 400 nowych sklepów netto (w roku obrotowym było ich 668).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Grupa Pepco planuje też poddać przeglądowi program odnowy sklepów na rynkach centralnym i wschodnim. Chce również poprawy w zakresie generowania gotówki i przeglądu alokacji kapitału.
Musimy ponownie skoncentrować się na zapewnieniu bardziej miarowego wzrostu – robiąc mniej, aby osiągnąć więcej – z większym naciskiem na poprawę rentowności i generowanie gotówki w ramach naszej ugruntowanej działalności. Istnieją znaczące możliwości i postaramy się je obecnie wykorzystać w bardziej ukierunkowany sposób – stwierdził Andy Bond, cytowany w komunikacie.
Grupa chce się rozwijać
Dzięki nowej strategii Pepco ma wzmocnić swoją pozycję na kluczowych rynkach, a także wzmocnić swoje postępy na rynkach Europy Zachodniej. W komunikacie firma wymienia, że zamierza to osiągnąć poprzez zwiększenie skali działalności we Włoszech i Hiszpanii oraz skupienie się na Wielkiej Brytanii jako największym rynku grupy.
Grupa w ramach założeń strategicznych zamierza też skoncentrować działalność Dealz w Polsce. Podda też strategicznej ocenie pozycję tej marki w grupie. Zamierza też przyspieszyć transformację w kierunku ujednolicenia działalności grupy i oferty dla klientów.
Pomimo niełatwych warunków rynkowych grupa ma wiodącą na rynku ofertę dla klientów, silny bilans i stabilne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. Jestem zatem przekonany, że skupiając się na wypełnianiu odnowionej strategii, będziemy mogli kontynuować realizację sukcesów grupy w całej Europie – ocenił Andy Bond.
Trudne chwile Pepco
Ostatnie tygodnie nie oszczędzają popularnej wśród Polaków sieci sklepów. Najpierw w sierpniu świat obiegła informacja, że zbankrutowała firma posiadająca 72 proc. udziałów w Pepco. Co prawda sieć w Polsce działa jako niezależna spółka giełdowa, to jednak i ona nie uniknęła problemów.
Od kilku tygodni kurs Pepco na GPW osiąga historyczne minima. Odbiła się na nim decyzja właściciela o rozwiązaniu spółki po bankructwie, a także rezygnacja Trevora Mastera ze stanowiska dyrektora generalnego.