Spółki Skarbu Państwa wydały na reklamę w mediach (wyłączając internet) na przestrzeni lat 2016-2020 5,8 mld złotych - wyliczył prof. UW Tadeusz Kowalski na podstawie monitoringu firmy Kantar Media.
Jak donoszą "Wirtualne Media", tylko w ubiegłym roku na kampanie medialne przeznaczyły 1,23 mld zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pieniądze szły przede wszystkim do telewizji, gdzie spółki zostawiły w 2021 roku aż 587 mln zł. Dla porównania w prasie drukowanej wydały 134 mln zł.
Reklamy były wykupywane przede wszystkim w "zaprzyjaźnionych mediach" jak choćby w TVP, w Polskim Radiu, tygodniku "Sieci". Płynęły również do "Gazety Polskiej" oraz "Do Rzeczy". w dziennikach należących do PKN Orlen Polska Press oraz "Gazety Polskiej Codziennej".
Firmy tną wydatki na reklamę. Przez wojnę w Ukrainie
Jak podkreślają "WM", analiza prof. Kowalskiego nie ujmuje wydatków reklamowych Spółek Skarbu Państwa, ministerstw i centralnych urzędów w internecie.
Dane są szacunkowe i nie uwzględniają udzielanych reklamodawcom rabatów.