Rusza budowa oczekiwanej przez mieszkańców Krakowa i kierowców przejeżdżających tranzytem S52 Północnej Obwodnicy Krakowa (POK). Jest to możliwe dzięki wydanej 9 lipca br. przez Wojewodę Małopolskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Obwodnica będzie liczyła blisko 12,5 km. Kierowcy przejadą nią w 2023 roku. Koszt inwestycji to 1,43 mld zł.
Budowa północnej części pozwoli domknąć istniejące już trasy szybkiego ruchu wokół miasta, dzięki czemu stolica Małopolski będzie posiadać pełną bezkolizyjną obwodnicę, tzw. ring – informuje GDDKiA.
Budowa ruszyła w piątek. Na miejscu, w Witkowicach, obecny był minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
- To będzie droga nie tylko dla krakowian i mieszkańców aglomeracji krakowskiej, ale dla wszystkich, którzy z mozołem znoszą trud przejazdu przez Kraków i często tkwią tam w korkach – powiedział Adamczyk.
Inwestycja została podzielona na trzy odcinki, przebiegające na terenie Krakowa oraz gmin Zielonki i Wielka Wieś. Odcinek pierwszy - od istniejącego węzła Modlnica do projektowanego węzła Zielonki o długości ok. 5 km – ma złożony wniosek o wydanie ZRID w marcu tego roku.
Budowa obwodnicy rozpoczyna się od najdłuższego, środkowego odcinka o długości ponad 7 km, dla którego wojewoda małopolski wydał w czwartek zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności, dzięki czemu wykonawca mógł od razu przystąpić do prac budowlanych.
W trakcie pobytu w Małopolsce minister infrastruktury ogłosił również, że GDDKiA podpisała w piątek umowę z Budimexem na projekt i budowę 9-km obwodnicy Oświęcimia, będącej częścią drogi S1 wiodącej z węzła Kosztowy do Bielska-Białej.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl