30 km/h i nie więcej. W Warszawie mają powstać strefy ograniczenia prędkości

Stołeczny ratusz planuje wprowadzenie stref ograniczenia prędkości do 30 km/h - donosi "Rzeczpospolita". Projekt Tempo 30 jest w fazie społecznych konsultacji i toczą się rozmowy z mieszkańcami. Uspokojenie ruchu będzie odbywać się stopniowo i rozpocznie się w 2024 r.

Zmniejszenie prędkości ma dotyczyć dróg o charakterze lokalnym, a także osiedlowych i dojazdowych
Zmniejszenie prędkości ma dotyczyć dróg o charakterze lokalnym, a także osiedlowych i dojazdowych
Źródło zdjęć: © Agencja Wyborcza.pl | Slawomir Kaminski

Dziennik przypomina, że ograniczenie prędkości poniżej 50 km/h obejmuje tylko 10 proc. całej sieci drogowej w stolicy. Dlatego wkrótce powstaną strefy, które zakładają zmniejszenie prędkości pojazdów do 30 km/h. Warszawski ratusz uspokaja, że obszary Tempo 30 będą pojawiać się stopniowo od 2024 r. po uwzględnieniu opinii mieszkańców: kierowców, pieszych i rowerzystów - donosi "Rzeczpospolita".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dlaczego elektryków na drogach jest tak mało? "Jedna rzecz jest kluczowa dla sukcesu"

Projekt stref Tempo 30

Jak dowiedział się dziennik, planowane zmniejszenie prędkości będzie dotyczyło dróg o charakterze lokalnym, a także tych osiedlowych i dojazdowych. W strefach Tempo 30 pojawią się m.in. ronda, które zastąpią skrzyżowania z pierwszeństwem przejazdu. Kierowcy mogą ponadto spodziewać się na drogach progów zwalniających, zwężeń jezdni oraz tzw. wyniesionych skrzyżowań.

Projekt Tempo 30 nie będzie obejmował ulic, które spełniają obecnie funkcję tranzytową czy tzw. rozprowadzającą. Dotychczasowe prędkości pozostaną m.in. na Alejach Jerozolimskich oraz Trasie Łazienkowskiej.

Gdzie powstaną strefy Tempo 30?

Wprowadzenie stref Tempo 30 było poprzedzone konsultacjami społecznymi, ale wzięło w nich udział niewiele osób. Teraz - jak dowiedział się dziennik - rozmowy mają być prowadzone w poszczególnych dzielnicach. Gdzie mają powstać pierwsze strefy Tempo 30? M.in. na obwodnicy Gocławia, ul. Nałęczowskiej oraz na fragmencie ul. Radzymińskiej.

Tempo 30 nie obejmie ul. Sokratesa, Pawińskiego oraz Kasprowicza.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.

Źródło artykułu:money.pl
mobilityinfrastrukturawarszawa
Komentarze (27)

Wybrane dla Ciebie