Przebudowa dróg i skrzyżowań oraz poprawa bezpieczeństwa na odcinkach istniejących dróg krajowych - to zadania jakie stawia sobie GDDKiA.
Jak zaznacza Generalna Dyrekcja, jej działania nie ograniczają się bowiem wyłącznie do realizacji dużych inwestycji i budowy nowych odcinków dróg.
"Wśród zaplanowanych na 2020 rok przetargów znalazło się 67 zadań dotyczących rozbudowy istniejących odcinków dróg GDDKiA krajowych o łącznej długości ok. 465 km. Niemal wszystkie przetargi, dokładnie 57 o długości ok. 363 km, będą dotyczyć wyłonienia wykonawców robót budowlanych.
W ośmiu przypadkach ogłosimy postępowania na realizację w trybie "Projektuj i buduj" w sumie na ok. 102 km" - informuje GDDKiA.
Wyłonieni mają zostać wykonawcy zarówno na krótkie pojedyncze odcinki, jak również na kilka odcinków.
Przetargi na przebudowę z kolei dotyczą 28 zadań o łącznej długości ok. 54 km i wartości ok. 260 mln zł. DO tego doją również przetargi na mosty, w sumie na 53 zadania o łącznej wartości ponad 450 mln zł.
Na zakopiance powstaje najdłuższy tunel w Polsce
"W przetargach na wyłonienie wykonawców inwestycji znalazły się m. in. przebudowa istniejącego i budowa nowych mostów na rzece Bóbr w Brzózce na DK32 i na DK94 w Bolesławcu, przebudowa wiaduktu na S86 w Katowicach, budowa mostu na rzece Wieprz w Łęcznej czy też obiektów na Noteci w okolicy Ujścia. Wśród przetargów na opracowanie dokumentacji i budowę jest też między innymi rozbudowa istniejącego mostu na Wiśle w Sandomierzu" - wylicza GDDKiA.
W sumie na inwestycje w sieć istniejących dróg GDDKiA zamierza przeznaczyć 3,6 mld zł.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przezdziejesie.wp.pl