Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Adidas wezwał polską markę "na dywanik". Chodzi o trzy paski

43
Podziel się:

Niemiecki koncern adidas wezwał polską spółkę Kubota do rozmów dotyczących znaków towarowych. Dlaczego? Adidas uważa, że używane logo Kubota jest zbyt podobne do używanych przez Niemców trzech pasków — podaje serwis wnp.pl

Adidas wezwał polską markę "na dywanik". Chodzi o trzy paski
Adidas twierdzi, że logo Kubota jest za bardzo podobne do trzech pasków (East News, Wojciech Olkusnik)

Polska marka Kubota otrzymała pismo od pełnomocnika spółek Adidas, które dotyczą własności intelektualnej niemieckiego giganta oraz zasad właściwej konkurencji. W piśmie pełnomocnik spółek Adidas zwraca się do spółki Kubota o podjęcie negocjacji, które mają dotyczyć znaku towarowego — czytamy w serwisie wnp.pl.

Jak wskazuje Adidas, logo polskiej marki Kubota, ma być za bardzo podobne do słynnych trzech pasków, które jednoznacznie kojarzą się z niemieckim gigantem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Psycholog milionerów: "Folwark przetrwał w polskich firmach - Jacek Santorski - Biznes Klasa #9

Kubota — polska marka z Łodzi

Historia klapek Kubota sięga lat 90., kiedy to nosili je wszyscy. Wówczas Kuboty sprowadzali z Chin Dorota i Wiesław Michalscy. Jeździli po nie z pustymi jutowymi workami koleją transsyberyjską — czytamy w serwisie money.pl.

Szybko przestało się to jednak sprawdzać, bo zapotrzebowanie na Kuboty było ogromne. Polacy oszaleli na ich punkcie. Klapki przyjeżdżały więc w kontenerach, najpierw drogą kolejową, później morską. Rozchodziły się jak świeże bułeczki.

Wraz z wchodzeniem do Polski zachodnich brandów, Kuboty odchodziły w zapomnienie. Marka przestała istnieć aż do 2018 roku. Wówczas grupa przedsiębiorców: Piotr Kwiatkowski, Asia Kwiatkowska, Wacław Mikłaszewski i Alina Sztoch reaktywowała markę z lat 90. Natomiast 2019 roku do zespołu dołączyli Wiesław i Dorota Michalscy, założyciele marki Kubota.

Polacy chętnie przypomnieli sobie o kultowych klapkach. I zaczęli znowu je nosić. Także na skarpety. Gdy Kuboty pojawiają się w Biedronce, Polacy toczą o nie prawdziwy bój.

Co więcej, III kwartał 2023 roku był dla marki najlepszym w jej historii pod względem zysku - czytamy w serwisie wnp.pl. Spółka Kubota osiągnęła bowiem zysk netto na poziomie 796 tys. zł, co w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku jest wzrostem o 42 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(43)
WYRÓŻNIONE
dno
rok temu
taaa wozili w workach jutowych koleją transsyberyjska, to tak jak Kulczyk zaczynał biznes w garażu
abc
rok temu
Wszyscy starsi kaprale też powinni oddać pagony adidasowi.
Tom
rok temu
Jedno chińskie g ściga drugie chińskie g. Wielka afera. Obie powinny zmienić symbol na jakiś chiński znaczek.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (43)
Piotruś
8 miesięcy temu
796 tys zł to zysk adidasa ze sprzedaży jednego tylko typu zestawu sznurówek
Teraz
rok temu
Co ci Niemcy piją?!
Gienek
rok temu
To Adidas przypomina Kubote już od kilku lat 🤷‍♂️
StaraBabka
rok temu
Adidas to ta firma, która wypuszcza reedycję swoich poprzednich modeli, które jedynie przypominają te sprzed lat, kasując za to obecnie po kilkaset zł ? Robione w Chinach badziewie z pianki za kilka dolarów. Dotyczy to wszystkich ich modeli. Bez wyjątków. Tam nawet imitacja Torsion to element „namalowany” na podeszwie a nie ten, który kiedyś pełnił konkretną funkcję. Nie mowie o innych.
Six seven
rok temu
A tak dobrze było za komuny, że ludzie ten szit kupowali
...
Następna strona