Polska marka Kubota otrzymała pismo od pełnomocnika spółek Adidas, które dotyczą własności intelektualnej niemieckiego giganta oraz zasad właściwej konkurencji. W piśmie pełnomocnik spółek Adidas zwraca się do spółki Kubota o podjęcie negocjacji, które mają dotyczyć znaku towarowego — czytamy w serwisie wnp.pl.
Jak wskazuje Adidas, logo polskiej marki Kubota, ma być za bardzo podobne do słynnych trzech pasków, które jednoznacznie kojarzą się z niemieckim gigantem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kubota — polska marka z Łodzi
Historia klapek Kubota sięga lat 90., kiedy to nosili je wszyscy. Wówczas Kuboty sprowadzali z Chin Dorota i Wiesław Michalscy. Jeździli po nie z pustymi jutowymi workami koleją transsyberyjską — czytamy w serwisie money.pl.
Szybko przestało się to jednak sprawdzać, bo zapotrzebowanie na Kuboty było ogromne. Polacy oszaleli na ich punkcie. Klapki przyjeżdżały więc w kontenerach, najpierw drogą kolejową, później morską. Rozchodziły się jak świeże bułeczki.
Wraz z wchodzeniem do Polski zachodnich brandów, Kuboty odchodziły w zapomnienie. Marka przestała istnieć aż do 2018 roku. Wówczas grupa przedsiębiorców: Piotr Kwiatkowski, Asia Kwiatkowska, Wacław Mikłaszewski i Alina Sztoch reaktywowała markę z lat 90. Natomiast 2019 roku do zespołu dołączyli Wiesław i Dorota Michalscy, założyciele marki Kubota.
Polacy chętnie przypomnieli sobie o kultowych klapkach. I zaczęli znowu je nosić. Także na skarpety. Gdy Kuboty pojawiają się w Biedronce, Polacy toczą o nie prawdziwy bój.
Adidas przegrywa w sądzie. Chodzi o znak towarowy
Co więcej, III kwartał 2023 roku był dla marki najlepszym w jej historii pod względem zysku - czytamy w serwisie wnp.pl. Spółka Kubota osiągnęła bowiem zysk netto na poziomie 796 tys. zł, co w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku jest wzrostem o 42 proc.