Największy polski marketplace w listopadzie ubiegłego roku zakomunikował oficjalnie, że w pierwszym kwartale 2024 r. zamierza otworzyć się na słowackim rynku. Allegro.sk wciąż jednak nie zostało uruchomione. Ale jest to kwestia niedługiego czasu.
"Do 28 lutego sprzedawcy mają czas na podjęcie decyzji, czy chcą eksportować też na Słowację. Allegro.sk stanie się potem dostępne dla słowackich konsumentów w formie jeszcze testowej, a oficjalna premiera planowana jest później w marcu. Dalsze szczegóły dotyczące tej nowej platformy, jak i całej gamy nowych możliwości, które wraz z nią otwierają się przed słowackimi konsumentami, przedstawimy w odpowiednim czasie w informacji prasowej" - brzmi oficjalne stanowisko firmy przesłane money.pl.
Następne w kolejce mogą być Węgry, Chorwacja i Słowenia. "Będziemy rozwijać się dalej i oferować Ci kolejne możliwości poszerzenia sprzedaży za granicą. Chcemy, aby w przyszłości Allegro stało się najczęściej wybieraną przez klientów platformą zakupową w Europie Środkowo-Wschodniej" - zaznaczyła firma w listopadzie 2023 r., ogłaszając wejście na rynek słowacki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sukces Allegro w Czechach
Eksperci zwracają uwagę, że firmę do ekspansji zachęcają "zadowalające" wyniki w Czechach, gdzie Allegro.cz wystartowało w maju ubiegłego roku. Według danych opublikowanych przez Allegro na czeskim rynku działa już ponad 50 tys. sklepów internetowych, a średnia wartość koszyka osiąga tam około 540 zł.
W zaledwie kilka miesięcy po pełnym uruchomieniu Allegro w Czechach zakupy na nowej platformie zrobiło ponad 1,1 miliona klientów.
- Najlepszym podsumowaniem działalności Allegro w Czechach jest to, jak zdecydowanie zareagowała na to mocne wejście lokalna scena e-commerce. Nie brakuje głosów, że to nieuczciwa konkurencja, bo sprzedają taniej i operują z zagranicy - komentuje Paweł Bilczyński, Country Manager z Expandeco, firmy, która pomaga sklepom internetowym w otwarciu sprzedaży na rynkach zagranicznych.