O sprawie pisze "Gazeta Wyborcza". Jak przypomina, we wrześniu głośno było o ofercie pracy dla oficera wywiadu w Amazonie, który miałby monitorować wszelkie przejawy organizowania się pracowników na przykład w celu strajku.
W ofercie znajdował się również zapis o monitorowaniu wypowiedzi "wrogo nastawionych polityków". Amazon szybko podkreślił, że ogłoszenie o pracę ujrzało światło dzienne przez pomyłkę.
Teraz jednak sprawa nabrała jeszcze większego rozgłosu. Wszystko za sprawą narzędzia, które rzekomo miało monitorować aktywność pracowników w sieci, m.in. na Facebooku. Pisał o tym amerykański serwis vice.com.
Zareagowali na to europarlamentarzyści. W liście wystosowanym do szefa Amazona i jednocześnie najbogatszego człowieka na świecie Jeffa Bezosa pytają, czy również oni są monitorowani przez amerykańskiego giganta.
Sasin milczy. Nikt nie chce się przyznać i zapłacić
"Zorganizowani pracownicy są tam przyrównywani do takich terminów jak: grupy hejterskie, terroryści czy politycy wrodzy Amazonowi. To budzi nasz niepokój" - pisze na Twitterze Leila Chaibi, francuska posłanka do europarlamentu.
Pod listem podpisało się w sumie 37 parlamentarzystów. Wśród nich jest również Krzysztof Hetman, eurodeputowany PSL.
Co na to Amazon? Do listu europarlamentarzystów się nie odnosi. Zapewnia tylko, że jest bardzo dobrym miejscem do pracy. Odpowiedź spółki na prośbę o komentarz do tekstu publikujemy poniżej w całości.
"W Amazon działają organizacje reprezentujące pracowników. Faktem jest, że oferujemy wysoce konkurencyjne wynagrodzenie, atrakcyjny pakiet benefitów, liczne możliwości rozwoju kariery, a wszystko to w bezpiecznym i nowoczesnym środowisku pracy. Wszystkie te elementy łączą się z zatrudnieniem u nas, tak samo jak możliwość bezpośredniej komunikacji z menedżerami w firmie. Zachęcamy wszystkich, aby porównali oferowane przez nas wynagrodzenie, świadczenia i środowisko pracy z innymi firmami w branży oraz głównymi pracodawcami w lokalizacjach, w których działamy. W Amazon zawsze ważne dla nas będzie zapewnianie pozytywnych doświadczeń zawodowych poprzez otwarty dialog z pracownikami i współpracę w zespole. Przekłada się to na najwyższą jakość obsługi naszych klientów"