Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Atak Huti na statki. Tesla w Niemczech zawiesza produkcję samochodów

13
Podziel się:

Zakłady Tesli w Gruenheide w niemieckiej Brandenburgii zostały zmuszone do zawieszenia produkcji samochodów na dwa tygodnie. Powodem jest niespokojna sytuacja w rejonie Morza Czerwonego, która wpłynęła na wydłużenie łańcucha dostaw części - poinformowała agencja dpa.

Atak Huti na statki. Tesla w Niemczech zawiesza produkcję samochodów
Zakłady Tesli w Gruenheide w niemieckiej Brandenburgii zostały zmuszone do zawieszenia produkcji samochodów na dwa tygodnie [zdjęcie ilustracyjne] (East News, Katarzyna Zaremba)

Wspierani przez Iran jemeńscy rebelianci Huti od 19 listopada atakują statki przepływające przez Morze Czerwone, aby w ten sposób wspierać walczący z Izraelem terrorystyczny Hamas. Z tego względu wiele statków handlowych wydłużyło swoje trasy, opływając Afrykę, co tworzy luki w łańcuchach dostaw - wyjaśniła dpa.

Tesla o problemach z dostawami poinformowała w czwartek, przyznając, że z tego powodu jest zmuszona do prawie całkowitego zawieszenia produkcji pojazdów w położonej pod Berlinem gigafabryce w terminie od 29 stycznia do 11 lutego. Pełne wznowienie pracy przewidywane jest na 12 lutego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Śpiący kierowca jechał Teslą. Przerażające wideo świadka

Kanał Sueski, łączący Morze Śródziemne z Morzem Czerwonym, stanowi najkrótszą drogę morską między Azją a Europą, ale duże przedsiębiorstwa żeglugowe coraz częściej unikają tego kluczowego szlaku transportowego. Już ponad 2 tys. statków skorzystało ze znacznie dłuższej, alternatywnej trasy wokół południowoafrykańskiego Przylądka Dobrej Nadziei.

Ataki na Morzu Czerwonym uderzają w gospodarki

Jak zaznaczyła dpa, ataki na Morzu Czerwonym mogą wpłynąć na spowolnienie gospodarki, ponieważ tą trasą transportowana jest również ropa naftowa. W nocy z czwartku na piątek USA i Wielka Brytania zaatakowały pozycje Huti w Jemenie.

"Konflikty zbrojne na Morzu Czerwonym i związane z tym zmiany w szlakach transportowych między Europą a Azją przez Przylądek Dobrej Nadziei wpływają również na produkcję w Gruenheide" - potwierdzili przedstawiciele Tesli.

Tesla produkuje w Brandenburgii samochody elektryczne od marca 2022 roku, zatrudniając ok. 11,5 tys. pracowników. Obecnie firma wytwarza tam ponad 250 tys. aut rocznie, ale zapowiada zwiększenie tej liczby do 1 mln. Przeciwko planom rozbudowy zakładów protestują ekolodzy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(13)
WYRÓŻNIONE
I tyle
11 miesięcy temu
"Elektryki" w obecnych wersjach to TOTALNE NIEPOROZUMIENIE i PORAŻKA!!! Elektryk może być WYŁĄCZNIE do ruchu miejskiego - jak ktoś jedzie 100-150 km dziennie, ma miejsce do ładowania swoim prądem z drugą taryfą. lub fotowoltaiką na starych zasadach. Taki samochodzik powinien kosztować (nowy) nie więcej niż 40 tysięcy, przy tym bateria nie jest własnością posiadacza takiego samochodu - jest wymienna jak butla z gazem w kuchni. Jak to zrobić? Sprawa firm produkujących te jeździdła i projektantów. Rozmawiałem z posiadaczem tego wynalazku - naładował u siebie w garażu nową Teslę w 100% i tak się złożyło że przez 4 dni z rzędu nie przejechał nawet jednego metra. Samochód stał na zewnątrz, a było gdzieś w okolicach zera stopni, a nocą niewiele na minusie. Jakież było jego zdziwienie gdy po tych 4 dniach naładowanie baterii spadło o prawie 15%. Co by było po 2 tygodniach? Ja swojego spalinowego grata jak zatankuję po korek to jeśli przez miesiąc nie wyjadę z garażu (a tak mi się zdarza) to jest tam może o parę kropel diesla mniej, bo przez otwór odpowietrznika w korku może (nie wiem) tyle odparuje. Kolejna sprawa to DRASTYCZNY spadek pojemności baterii przy ujemnych temperaturach, o czasie ładowania nawet nie wspomnę. W takie jeździdła dają się wrobić tylko nawiedzeni eko, albo ignoranci techniczni.
Zenek
11 miesięcy temu
Ot zwykła taktyka. Skąd niby ci Huty mają drony, rakiety, wyrzutnie .... ? Ano pewnikiem z Rosji, tudzież z innych krajów niekoniecznie popierających tzw. politykę krajów zachodnich czyt. USA. Poza tym takie Tesle są może i wystarczające w Kalifornii. Ciekawe jak w Polsce by sobie poradziły przy ostatnich mrozach -20*C gdyby ktoś chciał ruszyć się poza miasto i wrócić tego samego dnia? Widzę często "szczęśliwych" posiadaczy elektryków jadących nimi zimą max 80km/h w kurtkach, czapkach itp. .... to nie ten klimat, nawet propaganda pseudo ekologiczna nie zmieni praw fizyki.
Sławek
11 miesięcy temu
W końcu. Środowisko na tym zyska. Będzie mniej ciężkich i niebezpiecznych dla zdrowia i życia mikrofalówek na ulicach.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (13)
ok0
11 miesięcy temu
cyt[Do najpopularniejszych metod ogrzewania wnętrza w przypadku samochodów elektrycznych jest wykorzystanie pompy ciepła. Jej działanie polega na przepływu cieczy chłodzącej, pobierającej ciepło z powietrza zewnętrznego i przekazywanie go do wnętrza kabiny.] A zima -20 ciepło z powietrza zewnętrznego ????????????????????????????????????????????????????
kierowca
11 miesięcy temu
Prawie wszystkie części do wszystkich samochodów produkowane są w Chinach , wszyscy zależni od Chin , a Chiny od Rosji , proste
abcde
11 miesięcy temu
należy rozliczyć wszystkich spiskowców popierających tak zwaną politykę klimatyczną , która zwalcza bardzo pożyteczny związek co2
abcd
11 miesięcy temu
nit mądry , tego badziewia nie chce kupować po prostu technologia ta cofa nas o minimum 80 lat w rozwoju samochodów
Janusz
11 miesięcy temu
Niech się wszystkie kraje zjednoczą i rozwalą rebeliantów. Tam w Jemenie może być sama pustynia. Tylko używać amunicji termobarycznej bo siedzą w norach.