Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że 18 marca pomiędzy węzłami Tuszyn i Piotrków Trybunalski Południe ("stara A1") oraz pomiędzy Radomskiem a granicą woj. śląskiego (krajowa "jedynka") pojawią się ekipy budowlane. Z tego względu może dojść do czasowych utrudnień w ruchu. Po wybudowaniu tzw. przewiązek kierujących ruch z jednej na drugą jezdnię, wprowadzona zostanie nowa, tymczasowa organizacja ruchu.
Trasa łączącą Łódź z Katowicami, jak podkreślają przedstawiciele GDDKiA, będzie cały czas dostępna dla kierowców, jednak do czasu skończenia robót budowlanych ruch prowadzony będzie w dwóch kierunkach po jednej jezdni, na której wytyczone zostaną trzy pasy (system 2+1). Taka organizacja między Tuszynem a Piotrkowem zostanie wprowadzona do końca marca, na drugim z opasywanych odcinków z początkiem kwietnia. Ich wykonawcy - konsorcjum Budimex-Strabag oraz firma Intercor - zastrzegają jednak, że ostateczny termin zależy od pogody.
Autostrada A1 łącząca Gdańsk z polsko-czeską granicą, a dalej Brnem i Wiedniem jest jedyną polską drogą tej klasy w układzie północ-południe. Do "domknięcia" pozostał odcinek pomiędzy Katowicami a Łodzią. By przyspieszyć finał podzielono go na kilka części, z których cztery zlokalizowane są w woj. łódzkim. Są to:
- A - Tuszyn - Piotrków Trybunalski Południe - 15,9 km. Za 478,9 mln zł zbuduje go konsorcjum Budmiex-Strabag;
- B - Piotrków Trybunalski - Kamieńsk - 25 km. Za 857 mln zł zbuduje go Mirbud;
- C - Kamieńsk - Radomsko - 16,7 km. Za 573,1 mln zł zbuduje go konsorcjum Budmiex-Strabag;
- D - Radomsko - granica woj. śląskiego - 7 km. Za 338,25 mln zł zbuduje go PUT Intercor.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl