Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|
aktualizacja

Autostrada dla elektrycznych ciężarówek zostanie rozebrana. Niemcy kończą test

6
Podziel się:

Niemiecka e-autostrada, to testowe trasy, które miały na celu znalezienie konsensusu dla hybrydowych samochodów ciężarowych. Teraz jednak niemieckie media informują, że ich finansowanie zostało wstrzymane. To oznacza, że e-autostrada zostanie rozebrana.

Autostrada dla elektrycznych ciężarówek zostanie rozebrana. Niemcy kończą test
Niemcy kończą testy e-autostrad (Adobe Stock, Christian-Philipp Worring)

Niemiecki portal inside-digital.de, który powołuje się na informacje Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Działań na rzecz Klimatu, przekazał, że testowe e-autostrady nie otrzymają więcej finansowania i tym samym zostaną rozebrane. Choć Tobis von der Heide sekretarz stanu ds. transportu Schleswig-Holstein prowadził kampanię na rzecz przedłużenia projektu, to nie ma planów jego przedłużenia.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zbudowała ogromny biznes, jeden z największych w Europie! - Marta Półtorak w Biznes Klasie

Ciężarówki były ładowane w trakcie jazdy

Ministerstwo podkreśliło w odpowiedzi, że e-autostrady były jedynie eksperymentem, dlatego nie będą dalej finansowane. - Jednym z celów testu terenowego było sprawdzenie, czy dynamiczne ładowanie samochodów ciężarowych sprawdza się w rzeczywistych warunkach pracy i czy technologia spełnia wymagania nowoczesnych firm logistycznych – powiedział rzecznik ministerstwa.

Czym są e-autostrady? Niemiecki portal wyjaśnia, że to najczęściej 5-kilometrowy odcinek na autostradzie, który przypomina konstrukcję linii tramwajowej. Trasy te są przeznaczone dla samochodów ciężarowych z napędem hybrydowym. Ciężarówki te mają wydłużony pantograf (wysięgnik, łączący je z siecią trakcyjną - przyp. red.) jak np. tramwaje.

Następnie pobierają one energię elektryczną do silnika elektrycznego za pośrednictwem masztów zainstalowanych po bokach. Gdy nie ma już sieci trakcyjnej, silnik wysokoprężny włącza się automatycznie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
Zibi
3 miesiące temu
Unia Europejska bohatersko pokonuje trudności, które sama stworzyła. Chciałbym dowiedzieć się gdzie wpływają kary jakie płacą przedsiębiorstwa za emisje CO2 - to znaczy kto jest beneficjentem okradania mnie.
Twój ponton
3 miesiące temu
Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się trudności nieznane w żadnym innym ustroju!
Tylko prawda ...
3 miesiące temu
Chiny się cieszą z głupoty, euro zielonych wariatów zamordujemy swoją gospodarkę, jak Unia będzie konkurować z innymi jak będą drogie źródła energii, Chiny węgiel wydobywają w cztery dni tyle co Polska przez cały rok. Niemcy są tacy ekologiczni śmieci do Polski przemysł ciężki wyprowadzili do Chin, ciekawe czy płacą za ślad węglowy.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
Wyborca PO
3 miesiące temu
UE miała 30 lat by ograniczyć transport ciężki przez ciężarówki na rzecz innych rozwiązań logistycznych. Można było pospinać porty i duże centra koleją przemysłową, ujednolicić standardy kolejnictwa w tym napięcie zasilania DC I AC. Ustandaryzowac przeładunek towaru ciężarówka-pociąg. Jak sens jest wysyłać z Polski ciężarówkę do Hiszpanii z rzeczami które nie są spożywka czy zwierzętami? Podzielić rynek uczciwie i ustalić zasady transportu. W ten sposób kierowcy jeździliby dookoła "komina" do centrum przeładunkowego. A na drugim końcu trasy inna ciężarówka dostarczyłaby towar do klienta końcowego. Tory trzeba było upanstwowic i częściowo sprywatyzować a przewoźnicy kolejowi tylko prywatni. A tak chcieli dobrze zrobić niemieckiemu przemysłowi motoryzacyjnemu i mamy co mamy
Tylko prawda ...
3 miesiące temu
Chiny się cieszą z głupoty, euro zielonych wariatów zamordujemy swoją gospodarkę, jak Unia będzie konkurować z innymi jak będą drogie źródła energii, Chiny węgiel wydobywają w cztery dni tyle co Polska przez cały rok. Niemcy są tacy ekologiczni śmieci do Polski przemysł ciężki wyprowadzili do Chin, ciekawe czy płacą za ślad węglowy.
Krzysiek
3 miesiące temu
"czy dynamiczne ładowanie samochodów ciężarowych sprawdza się w rzeczywistych warunkach pracy" I po to trzeba było budować kilka odcinków zamiast zainwestować w jeden wrzucić na niego dwie ciężarówki, które serwis ogarnia, zamiast kilkunastu nad którym serwis nie miał panowania. Nie pytajcie skąd wiem. Trasę koło Darmstadt wydłużono pod koniec 2023 tylko po to żeby zamknąć projekt w 2024. Takie rzeczy nie tylko w Polsce.
Zibi
3 miesiące temu
Unia Europejska bohatersko pokonuje trudności, które sama stworzyła. Chciałbym dowiedzieć się gdzie wpływają kary jakie płacą przedsiębiorstwa za emisje CO2 - to znaczy kto jest beneficjentem okradania mnie.
Pozorovatel
3 miesiące temu
Jestem przekonany, że pod każdym względem lepsza jest zelektryfikowana linia kolejowa. Tak jak autobusy na baterię nie sprostają konkurencji z tramwajami, trolejbusami i na długich trasach pociągami elektrycznymi.