"Od początku 2024 r. podpisaliśmy 25 umów, zdecydowanie więcej niż w całym 2023 r., a ich liczba jeszcze wzrośnie. Podpisane w tym roku umowy na realizacje to blisko 333 km nowych dróg o wartości ponad 12,4 mld zł. W 2023 r. na inwestycje wydaliśmy ok. 17 mld zł, a prognoza na ten rok to ok. 20 mld zł. W realizacji mamy ponad 1,6 tys. km nowych dróg" - informowała niedawno w komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Przygotowania GDDKiA do budowy autostrady A50
Co więcej, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała, że podpisane i przygotowywane umowy sprawią, że co najmniej do 2030 r. wydawać będzie ok. 20 mld zł rocznie na inwestycje.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Obecnie realizujemy ponad 100 km autostrad, a po ukończeniu A2 od Białej Podlaskiej do granicy państwa do budowy pozostanie jeszcze A50 wchodząca w skład Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Jako pierwsza ruszy też rozbudowa o dodatkowy pas ruchu autostrady A2 pomiędzy Łodzią i Warszawą" - informuje GDDKiA.
Obwodnica, złożona z S50 i A50, powstać ma do końca przyszłej dekady. Prace nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego rozpoczęły się dwa lata temu. W 2025 r., jak podaje Interia, ma być zaś ogłoszony przetarg na projekt i budowę.
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej ma pomóc odkorkować stolicę. I nie tylko. Droga, jak twierdzi GDDKiA, poprawi połączenie Warszawy z aglomeracją bydgosko-toruńską, trójmiejską, krakowską, łódzką, wrocławską, lubelską, portami morskimi w Szczecinie i Świnoujściu, a także północną, południową i południowo-wschodnią częścią kraju.