Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jakub Ceglarz
|
aktualizacja

Będzie więcej nowych fotoradarów. Są propozycje lokalizacji

64
Podziel się:

Autostradowa Obwodnica Warszawy, tunel Wisłostrady czy obwodnica Trójmiasta - to tylko niektóre lokalizacje, w których mogą stanąć nowe fotoradary. Urządzenia mają pojawić się w 100 nowych miejscach.

Fotoradary niedługo mogą stanąć w nowych miejscach
Fotoradary niedługo mogą stanąć w nowych miejscach (East News, Bartosz Krupa/East News)

Litości nie ma, będą mandaty. I to zdecydowanie więcej niż dotychczas. Główny Inspektorat Transportu Drogowego szykuje się do zakupu 358 nowych fotoradarów - informuje TVN24 Biznes i Świat. Większość zostanie po prostu wymienionych w dotychczasowych miejscach, ale 100 sztuk ma trafić w nowe lokalizacje.

Chętnych, by fotoradar pojawił się w ich okolicy, jest znacznie więcej. Do Inspektoratu trafiło prawie 2500 wniosków o postawienie urządzeń.

Wśród nich są na przykład wielkie miasta. Wrocław wnioskował, żeby na autostradowej obwodnicy miasta powstał odcinkowy pomiar prędkości. Gdańsk natomiast chciałby fotoradarów w dwóch miejscach - na obwodnicy Trójmiasta.

Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej

Władze Warszawy z kolei wymarzyły sobie takie urządzenia w tunelu Wisłostrady oraz nowy odcinkowy pomiar prędkości na moście Poniatowskiego.

Nie tylko duże miasta zgłosiły się po nowe fotoradary. Wśród wniosków jest też sporo takich, zwracających uwagę na potrzeby mniejszych samorządów i lokalnych społeczności.

- Rozbudowa naszego systemu obejmuje w tym momencie wszystkie kategorie dróg, niewykluczone, że będą to autostrady, ale o tym, czy tam staną urządzenia, będziemy wiedzieli po przeprowadzeniu analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego - wyjaśnił na łamach TVN24bis.pl Wojciech Król z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Za analizę odpowiadać ma inna instytucja - Instytut Transportu Samochodowego. - Przede wszystkim zwracamy uwagę na stan bezpieczeństwa na drogach, w pierwszej kolejności miejsca, gdzie dochodzi do największej liczby wypadków drogowych - powiedział Mikołaj Krupiński z ITS.

Lokalizacje mają być znane na przełomie roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(64)
WYRÓŻNIONE
instruktor
5 lata temu
nie prędkość zabijka tylko brawura wynikająca z GŁUPOTY, fotoradary to maszynki do robienia kasy, (większość zwalnia, bo foto radar, za za chwilę "dzida")
Ulga
5 lata temu
O, chyba pierwsza inwestycja pisu od 4 lat. Szkoda tylko, że inwestycja po to, żeby napełniać rzadową kasę a nie poprawiać bezpieczeństwo
kemot
5 lata temu
Gdy w latach 60-tych zdawałem egzamin na prawo jazdy, pieszy miał obowiązek przed wejściem na "zebrę" obejrzeć się najpierw w lewo, potem w prawo, aby upewnić się czy bezpiecznie może przejść. Za przechodzenie w miejscach niedozwolonych MO (piesze patrole czyli tzw. krawężniki") "soliła" pieszym mandaty. I słusznie! Dziś ludziska przechodzą gdzie tylko chcą i to często na ukos, aby "oszczędzić" te parę metrów drogi. Rowerzyści traktowani byli jak wszyscy inni uczestnicy ruchu, bez prawa do jechania po chodnikach, ani tym bardziej przekraczania jezdni po zebrach (chyba że rower był prowadzony obok). Dziś rozwiązaniem sytuacji konfliktowych na linii pieszy - kierowca byłyby sygnalizatory z przyciskiem, a najlepiej przejścia podziemne i kładki nad jezdnią, oczywiście z windami dla niepełnosprawnych. Błędna jest tendencja do "spowalniania" ruchu zamiast do zapewniania jego płynności. Wolniej to znaczy na niższym biegu, a to znaczy więcej spalonego paliwa, czyli więcej spalin. "Ekologiczne" no nie? Oczywiście prędkość w granicach rozsądku. 60 km/h tak jak niegdyś jest tą wielkością optymalna. Zmniejszenie dozwolonej w terenie zabudowanym prędkości do "pięćdziesiątki" spowodowało, że przepis ten jest na ogół martwy, prawie nikt (poza korkami i miejsc z radarem) aż tak wolno nie jeździ. Taka prawda! Zwłaszcza w dużych miastach
NAJNOWSZE KOMENTARZE (64)
spokój
5 lata temu
BRAWO!!! To akurat popieram. Stawiajcie radary tam, gdzie są niebezpieczne zakręty, oprócz tego w miastach na głównych arteriach. Skończą się wyścigi po 150 km/h w centrach Gdańska, Gdyni, Warszawy czy Wrocławia. Po prostu każdy będzie się bał dostać mandat i będzie jechał przepisowo, a nawet jak nie - to na krętej jednopasmówce z linią ciągłą wystarczy, ze jeden jedzie przepisowo, aby wszyscy za nim nie mieli wyboru. A wyprzedzającym na ciągłej odbierać prawo jazdy na 3 miesiące - za 1. wykroczenie, za kolejne - na rok. I się skończy rumakowanie
Nick
5 lata temu
i tak je szybko oznaczą w yanosiku i tyle
KIEROWCA
5 lata temu
glupotapolskich kierowcow przeraza .PRZEJECHALEM CALA POLSKE WZDLUZ I W SZEZ I MANDATU NIE ZAPLACILEM DA SIE JEDNAK BARDZO BENERWUJE ZATRZYMYWANIE BEZ POWODU ROBI SIE PANSTWO POLICYJNE AKTUALNY PRZEGLAD POWINIEN BYC GWARANCJA BEZPIECZENSTWA I POLICJI NIC POWINNO BYC DO TEGO
kik
5 lata temu
Z automatu "tam gdzie jest najwięcej wypadków", czyli bezrefleksyjne ustawianie maszynek do robienia pieniędzy. DK 51, 59 kilometr, dużo wypadków na zakręcie (wylatujące z zakrętu auta jadące po wewnętrznej łuku) reakcja zarządcy drogi i policji - ograniczenie 70 i radiowóz z obsługą "suszarki". Wczoraj wystrzeliło z tego zakrętu auto jadące około 60 km/h (lekki deszcz i nawierzchnia przypomina lodowisko). Skutecznym rozwiązaniem problemu była by wymiana nawierzchni na odcinku ok 300m, jest to jednak zbyt trudne do ogarnięcia przez zarządców DK 51
JK
5 lata temu
Obecne prawo jest dobre kary za prędkość wysokie do zarobków. Co z tego jak prawo nie jest egzekwowane przez służby Policja wybiera sobie samochody jedzie za nimi podpuszcza i wyciąga koguta obok jedzie rumpel 120 mija ich patrzą obojętnie bo co mu zrobią tak to jest. Kolejne kary nic nie zrobią pogłębią tylko wściekłość i frustrację kierowców. Przejścia dla pieszych owszem kary obostrzenia dla kierowców jak najbardziej proszę tylko jechać w mieście przechodzą gdzie popadnie na psach nie oglądają się mają gdzieś poszanowanie innego A POLICJA gdzie jest kiedy i gdzie oraz ilu pieszych ukarano zapewne 0.
...
Następna strona