Wytyczne otrzymało 80 tys. pracowników sieci Biedronka - informują wiadomoscihandlowe.pl. Jako powód oszczędności spółka wymienia "odpowiedzialne korzystanie z energii w ramach odpowiedzialności społecznej i strategii zrównoważonego rozwoju". Nie jest jednak żadną tajemnicą fakt, że wysokie ceny energii uderzają w przedsiębiorców. Pisaliśmy w money o tym, jak branża szykuje się na trudny czas.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Menadżerowie sieci przekazali kierownikom dyskontów Biedronka szczegółowe instrukcje. Jak wynika z informacji portalu, oświetlenie sklepów ma działać w godzinach ich pracy. W czasie towarowania ma być przygaszone. Po zmroku włączone będzie tylko oświetlenie na parkingach i logotypów. Oświetlenie ma być wyłączone w biurach, toaletach i stołówkach, gdy nie są używane.
Na tym nie koniec. Oszczędzanie ma dotyczyć także systemów wentylacji, klimatyzycji i ogrzewania. Sieć wyznaczyła nowe parametry grzania i chłodzenia.
Natalia Rompska-Żuk, menedżerka sieci Biedronka, w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl wyjaśnia, że "założeniem nowego programu jest efektywne wykorzystanie energii". W tym celu pracownicy przejdą szkolenia.
- Przygotowaliśmy dla pracowników wskazówki oraz standardy efektywnego wykorzystania energii w Biedronkach, a także wprowadziliśmy szereg technicznych optymalizacji. Zmiana przyzwyczajeń w używaniu energii pozwala ograniczyć jej koszty od 5 do 15 proc. rocznie – mówi.
Zima to dla handlu czas walki o przetrwanie
Jak informuje portal, to kolejny etap optymalizacji zużycia energii w sieci. Pierwszym były remonty sklepów i wymiana sprzętu, m.in. chłodziarek, zamrażarek, oświetlenia, instalacji grzewczych. Sieć stawia także na fotowoltaikę. Do końca 2025 r. dwa tysiące sklepów zostanie wyposażone w instalacje fotowoltaiczne.
Nadchodząca zima będzie dla handlu czasem walki o przetrwanie. Tylko w czasie wakacji liczba sklepów zmniejszyła się o ponad 700. Kryzys energetyczny przeraża także wielkich graczy. Zofia Morbiato, dyrektor generalna Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług, przyznaje, że w galeriach handlowych już pojawiają się pomysły, by skracać godziny otwarcia i ograniczać oświetlenie.