Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
PGO
|
aktualizacja

Bilet za 9 euro obniżył inflację, ale nie skłonił Niemców do porzucenia aut

15
Podziel się:

Bilet za 9 euro w Niemczech okazał się hitem. Miał nie tylko ulżyć konsumentom w czasach kryzysu, ale też skłonić Niemców do porzucenia samochodów na rzecz transportu publicznego. Wstępne badania sugerują jednak, że tak się nie stało.

Bilet za 9 euro obniżył inflację, ale nie skłonił Niemców do porzucenia aut
Bilet za 9 euro nie skłonił Niemców do porzucenia aut na rzecz komunikacji miejskiej (Getty Images, © 2022 Bloomberg Finance LP)

Patrząc na wyniki dotychczasowych badań można stwierdzić niewielki efekt przesunięcia z dróg na transport publiczny, wynoszący w najlepszym razie 2 do 3 proc. - przekazała agencja dpa powołując się na opinię jednego z ekspertów ds. kolei w Wyższej Szkole Technicznej i Ekonomicznej w Berlinie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nowa Škoda Kodiaq PHEV na trasie do Wisły
Jest to zbieżne z pierwszymi wynikami badania przeprowadzonego w aglomeracji Monachium, które ocenia między innymi dane o ruchu setek uczestników ­- zauważa portal tygodnika "Spiegel". Stwierdzono, że od czasu wprowadzenia biletu za 9 euro "35 proc. badanych częściej podróżowało autobusami i pociągami, ale tylko 3 proc. rzadziej korzystało z własnego pojazdu".

Według niemieckiego związku przewoźników VDV od rozpoczęcia sprzedaży biletu pod koniec maja do poniedziałku 8 sierpnia włącznie, w całym kraju sprzedano ok. 38 mln tanich biletów. Do tego dochodzi około 10 mln osób, które co miesiąc regularnie kupują bilet ulgowy - wskazuje VDV.

Rząd Niemiec przeciwko drożyźnie

Miesięczny bilet za 9 euro, który umożliwia przejazdy komunikacją miejską i pociągami regionalnymi w całych Niemczech, obowiązuje do końca sierpnia. Wprowadzając go Niemcy walczą z rosnącymi kosztami życia. Już wcześniej niektórzy ekonomiści mówili, że przyczynił się on do obniżki inflacji za Odrą, która w czerwcu wyniosła 7,6 proc. rok do roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(15)
WYRÓŻNIONE
gwaiazdor
2 lata temu
Cała Idea Globalnego Resetu to zaradzenie sytuacji gdzie setki milionów ludzi należących do klasy średniej - biednieje do tego stopnia, że nie używają samochodów, nie zajmują miejsca w kurortach, w lasach w parkach, w korkach na ulicach, na stokach narciarskich, na basenach, ... itd. Chodzi o to aby globalna kasta najbogatszych miała te wszystkie miejsca dla siebie. Dla zobrazowania - jak w Polsce pojawiło się 500 plus i Janusze zaczęli jeździć nad Bałtyk i okupować wszystko co wcześniej było dostępne dla tych bardziej majętnych - to Ci bardziej majętni zaczęli się obruszać na całą tą sytuacje. To samo się zadziało ale na dużo wyższym i bardziej globalnym poziomie - tyle że dla tych globalnych najbogatszych - my tzn bardziej majętni jesteśmy takimi właśnie januszami i chcą żebyśmy nic nie posiadali, nie jeździli swoimi samochodami i nawet żeby nie było nas stać na ogrzewanie nie mówiąc już o wczasach. Do tego była pseudopandemia i do tego są pompowane konflikty zbrojne i tzw Nowe Łady w każdym kraju gdzie rząd współpracuje z tym architektami
Okrakiem
2 lata temu
Czytam i oczom nie wierzę! Naprawdę ktoś sądził, że większość ludzi jest gotowa pozbyć się samochodów i przesiąść się do komunikacji zbiorowej ? (bo po co im samochód, którym nie będą jeździć?). Przecież to tak głupie jak wiara utopijnych komunistów, że ludzie będą skłonni pracować dla dobra społeczeństwa komuny za darmo. Okazuje się że pewne utopijne idee odżywają w głowach kolejnych pokoleń, mimo że poprzednie już wielokrotnie dowodziły, że nie da się ich w praktyce zrealizować
W Polsce to s...
2 lata temu
Polakow tez nie. Polacy narzekaja na wysokie ceny paliw ale ruch samochodowy w Polsce jest rownie zwaryjowany jak rok, dwa lata temu i wczesniej. Polacy maja świra na punkcie aut a w polskich miastach gdzie jakas uliczka lub troche asfaltu, tak stoi lub jezdzi kupa aut. Paliwo w Polsce wcale nie jest drogie i to nie jest temat do dyskusji, to po prostu widac.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (15)
ZBS
2 lata temu
Monachium jest miastem niedroznym. Ruch uliczny w centrum to prawdziwy koszmar. Miejsca parkingowe w firmach w centrum za zazwyczaj bardzo ograniczone i/lub drogie. Metro dziala dobrze, tramwaje i autobusy przyzwoicie ale S-Bahn fatalnie. W konsekwencji ludzie mieszkajacy poza miastem, a to jest okolo 70% calej populacji aglomeracji, najczesciej dojezdzaja do miasta (parkingi P+R sa w miare tanie i pojemne) i ostatni etap pokonuja transportem publicznym. Nie ma wiec niespodzianki, ze 9€ bilet obnizyl koszty ale nie wplyna na ten schemat. PS. Mieszkam w Monachium.
Pimpek
2 lata temu
W Austrii tez wprowadzono klimaticket ale z racji ukształtowania terenu aby przejechać 100 km średnio w najlepszym razie trzeba się przesiąść 4 do 5 razy. Przy czym kolejne pociągi mają często opóźnienia. Ostatnio brat spędził w pociągu w Leoben 2 godziny bo czekano na pociąg do Zurychu do którego część pasażerów miała się przesiąść, ten pociąg w rezultacie nie dojechał wogole i pasażerom zagwarantowano nocleg. Także ten..
2man
2 lata temu
Ten bilet to świetna sprawa jak ktoś chce zobaczyć Niemcy do końca sierpnia br. Koleje niemieckie są punktualne i faktycznie Niemcy z nich korzystają. Swoją drogą główną przyczyną wprowadzenia tego biletu miał być wzrost pasażerów po covidzie który przestraszył starych mieszkańców Niemiec mających czas i kasę. Minus to szykujące się upadłości przewoźników autobusowych w szczególności lokalnych.
W Polsce to s...
2 lata temu
Polakow tez nie. Polacy narzekaja na wysokie ceny paliw ale ruch samochodowy w Polsce jest rownie zwaryjowany jak rok, dwa lata temu i wczesniej. Polacy maja świra na punkcie aut a w polskich miastach gdzie jakas uliczka lub troche asfaltu, tak stoi lub jezdzi kupa aut. Paliwo w Polsce wcale nie jest drogie i to nie jest temat do dyskusji, to po prostu widac.
***** tfuSSka
2 lata temu
Panie Glapiński, też wprowadz taki bilet za 9euro, obniżysz inflację XD