Już sześć tygodni trwa blokada Szanghaju. Chińska polityka zero COVID coraz bardziej utrudnia producentom działanie. Lockdown zakłada bardzo surowe ograniczenia w przemieszczaniu się ludzi, ale też materiałów. Do producentów nie docierają podzespoły i półprzewodniki kluczowe w przemyśle samochodowym.
Koncern Toyota, jeden z największych producentów samochodów, poinformował, że jego zysk spadł o jedną trzecią w związku z zakłóceniami produkcji spowodowanymi globalnym niedoborem chipów komputerowych - wskazuje BBC.
Zapowiedział również, że od poniedziałku 16 maja zawiesza pracę 14 linii w 8 zakładach w Japonii. Poinformował również o mniejszej produkcji. Koncern planował wyprodukować w maju około 750 tys. pojazdów na całym świecie, ale teraz obniżyła tę prognozę do około 50 tys.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Problemy nie omijają również innych producentów. Według doniesień Reutersa również Tesla została zmuszona do ograniczenia produkcji z powodu blokady w Szanghaju. Wstrzymała większość produkcji w swoim zakładzie właśnie z powodu problemów z zabezpieczeniem części do swoich pojazdów elektrycznych.