Bombardier Global 8000 ma być zdolny do pokonania niemal 15 tys. km, czyli dorównywać największym transkontynentalnym odrzutowcom pasażerskim. Swojemu właścicielowi (lub użytkownikowi) zapewni podróż w warunkach pierwszej klasy. A przy tym będzie mógł korzystać także z mniejszych lotnisk, z krótszym pasem startowym.
Bombardier Global 8000 będzie mógł rozwinąć maksymalną prędkość 0,94 macha, czyli około 1150 km/h. Producent przekonuje, że będzie najszybszym cywilnym samolotem od czasów legendarnego Concorde'a.
Samolot będzie bezpośrednim następcą flagowego prywatnego odrzutowca Global 7500. Główna zmiana to przystosowanie silników General Electric, aby samolot mógł poruszać się z większą prędkością i polecieć jeszcze dalej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Bombardier Global 8000. Komfort na pokładzie
Bombardier Global 8000 będzie mógł zabrać na pokład do 19 pasażerów. Kadłub mierzy blisko 34 m długości, a rozpiętość skrzydeł wynosi ponad 31 m. Kabina pasażerska ma 1,87 m wysokości, co większości osób pozwoli na komfortowe poruszanie się po jej wnętrzu.
Kabina samolotu Bombardier Global 8000 może być podzielona na cztery oddzielne przedziały dla pasażerów, w tym sypialnię i salę konferencyjną. Wyposażona jest też w kuchnię, toaletę z prysznicem i garderobę. Pasażerowie mają podróżować w szerokich i wygodnych "zerograwitacyjnych" fotelach, które można rozłożyć do pozycji leżanki.
Z kolei system zarządzania oświetleniem kabiny ma umożliwić "tworzenie" nastroju w oparciu o rytm okołodobowy i dynamicznie symulować światło dzienne. To zaś ma pozwolić pasażerom na lepsze przystosowanie się do zmiany stref czasowych, a w konsekwencji sprawić, aby jet lag był mniej dokuczliwy.
Do dyspozycji podróżujących samolotem Global 8000 pasażerów ma być także szybki internet, umożliwiający uczestnictwo w wideokonferencjach, pobieranie filmów, dzielenie się treściami. Na wyposażeniu ma być także 40-calowy telewizor 4K oraz system nagłośnienia.
Producent zachwala też, że każda z sekcji Bombardiera Global 8000 będzie mieć sześć bardzo dużych okien. Dzięki temu lepiej doświetlą wnętrze, sprawią, że kabina wydawać się będzie przestronniejsza, a pasażerom łatwiej będzie obserwować świat za oknami.
Z tyłu kabiny przewidziano sypialnię z pełnowymiarowym łóżkiem z wezgłowiem, lampkami nocnymi, 32-calowym telewizorem, składanym stolikiem i fotelem.
Kuchnia będzie wyposażona w piekarnik konwekcyjny, lodówkę, a nawet zlew.
Łazienka może być wyposażona w pełnowymiarową kabinę prysznicową. Z niej można też wejść do przedziału bagażowego, aby mieć nieskrępowany dostęp do przewożonych rzeczy.
Bombardier Global 8000 poleci z Londynu do Australii
Producent wylicza, że Bombardier Global 8000 będzie mógł dolecieć bez międzylądowania z Singapuru do Los Angeles, z Dubaju do Houston, a nawet z Londynu do Perth na zachodnim wybrzeżu Australii.