84 proc., polskich firm zaplanowała z okazji świąt Bożego Narodzenia specjalne świadczenia na pracowników - wynika z badania pracodawców przeprowadzonego przez agencję zatrudnienia Randstad, które opisuje "Rzeczpospolita".
O połowę w stosunku do poprzedniego roku wzrosła liczba tych pracodawców, którzy wydadzą na pracownika ponad 500 zł. Dziś będzie to co piąta firma. Ale co trzecia zamierza przeznaczyć na pracownika między 100 a 300 zł.
Pracodawcy hojni pod choinkę. Pracownicy korzystają
W sumie blisko 2 mld zł wydadzą firmy na gwiazdkowe bony i karty podarunkowe dla pracowników, bo to właśnie ta forma "obdarowywania" podwładnych jest najbardziej popularna.
Jak zauważają eksperci Randstad, Randstad, silna presja płacowa, wymaga od pracodawców działań. Starają się oni na nią odpowiadać nie tyle poprzez podwyżki, ile poprzez jednorazowe działania – w tym gwiazdkowe benefity - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Jak wskazuje dziennik forma również się zmienia. Firmy chętniej organizują gwiazdkowe imprezy niż zwiększają pulę premii. Mogą być to wigilie firmowe lub tzw. "śledzik". Zwykle w restauracjach, rzadziej w przyzakładowych stołówkach lub po prostu w siedzibie firmy.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl