Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Branża pali się do przygotowania dużej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Poznaliśmy oferty

13
Podziel się:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we wtorek (15 lutego) otworzyła oferty w przetargach na przygotowanie dokumentacji dla dwóch odcinków Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Mowa o fragmentach S50 i A50 od planowanej S10 do S7. O kontrakty warte 13 mln zł oraz 8,5 mln zł walczy dziewięć i osiem firm.

Branża pali się do przygotowania dużej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Poznaliśmy oferty
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej ma mieć dwie jezdnie po trzy pasy (Materiały prasowe, GDDKiA)

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej ma rozprowadzić tranzyt wokół stolicy. Ulżyć przez zarówno kierowcom ciężarówek, jak i warszawiakom poruszającym się po drogach w granicach miasta. Wygląda na to, że przynajmniej na wczesnym etapie prac przygotowawczych inwestycji, GDDKiA uda się zmieścić w założonym budżecie.

Drogowcy w grudniu 2021 r. ogłosili osobne przetargi na dwa odcinki. Zamówienia dotyczą przygotowania dla nich studiów techniczno-ekonomiczno-środowiskowych (STEŚ) wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowych dla budowy. Zadaniem wykonawców będzie też ustalenie — także w trakcie konsultacji społecznych — dokładnego przebiegu obwodnicy od zachodniej do południowo-zachodniej strony aglomeracji.

Pierwsze postępowanie dotyczy dokumentacji dla drogi ekspresowej S50 od przyszłej S10 do krajowej 92 po południowo-zachodniej stronie Sochaczewa. "Planowana inwestycja zlokalizowana jest w powiatach płońskim, płockim i sochaczewskim. Obejmuje obszar gmin Naruszewo, Wyszogród, Młodzieszyn, Rybno i Sochaczew, z możliwością lokalizacji również na obszarach sąsiednich gmin" - informuje GDDKiA.

Budżet zadania Dyrekcja ustaliła na poziomie 8,503 mln zł. Wpłynęło 8 ofert. Jedyną, która mieści się w kosztorysie (8,495 mln zł), złożyło Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa. Dalej są: Trakt Katowice (8,642 mln zł), Transprojekt Gdański (10,082 mln zł), konsorcjum TPF i Databout (11,623 mln zł), Mosty Katowice (12,775 mln zł), Ivia (14,071 mln zł), Multiconsult Polska (17,778 mln zł) i Value Engineering (19,941 mln zł).

Zobacz także: Kontrolerzy lotów masowo rezygnują z pracy. "Trzeba mieć partnera do rozmów"

Kiedy zbudują Obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej?

Drugi przetarg dotyczy odcinka S50 od drogi krajowej nr 92 w okolicy Sochaczewa do autostrady A2 w pobliżu Wiskitek, gdzie "ekspresowa" obwodnica zmieni się w A50 biegnącą do S7 w rejonie Głuchowa.

"Planowana inwestycja zlokalizowana jest na obszarze powiatów sochaczewskiego, żyrardowskiego, grodziskiego, grójeckiego i piaseczyńskiego. Obejmuje obszar gmin Sochaczew, miasto Sochaczew, Nowa Sucha, Teresin, Wiskitki, Jaktorów, Puszcza Mariańska, Radziejowice, Mszczonów, Żabia Wola, Pniewy, Tarczyn oraz Grójec, z możliwością lokalizacji również na obszarach sąsiednich gmin" - podaje GDDKiA.

Umowa na przygotowanie STEŚ dla tego odcinka będzie drogowców kosztowała więcej. Budżet GDDKiA ustaliła na poziomie ok. 13 mln zł. Wpłynęło 9 ofert, które złożyły firmy: Trakt Katowice (12,44 mln zł) Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa (12,996 mln zł), konsorcjum TPF i Databout (15,473 mln zł), Transprojekt Gdański (15,846 mln zł), Mosty Katowice (17,638 mln zł), Multiconsult Polska (19,478 mln zł), Ivia (22,078 mln zł), Europrojekt Gdańsk S.A. (27,599 mln zł) oraz Value Engineering (34,966 mln zł).

Zarówno droga ekspresowa S50, jak i autostrada A50 będą miały po dwie jezdnie i po trzy pasy w obu kierunkach. Teraz GDDKiA będzie sprawdzała oferty pod kątem formalnym. Po wyborze najlepszych, jeśli nie będzie odwołań od wyniku przetargów, drogowcy podpiszą umowy z wykonawcami. Na zrealizowanie zadania dostaną prawie cztery lata. Dopiero później zacznie się projektowanie obwodnicy i jej budowa. Koniec tej dekady jest realnym terminem otwarcia tych dwóch odcinków.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(13)
WYRÓŻNIONE
vzd b
3 lata temu
jak narazie to nie potrafią od 30 lat dorobic pasa ruchu z lomianek do warszawy gdzie jest zwężenie do dwóch.... miejsce jest. Dobry gospodarz to by w ciągu tygodnia wylał dodatkowy pas a u nas ludzie stoją w mega korkach od lat na jedynym wjeździe do warszawy od północy i nic!!!!!! To jest chory kraj.
miki
3 lata temu
Głupota i idiotyźm rźądźących. Planują i słusźnie obwodnice Warsźawy, ale od lat nie potrafią wyprowadźić ruchu prźeź Łomianki ! Paranoja !!!
Ziko
3 lata temu
I dalej startują w przetargach ci sami co ciągle mają opóźnienia w robotach... i partaczą pracę... Kiedy wreszcie będą solidne kary za przeciąganie prac i utrudnianie życia ludziom. Co robią kontrolerzy NIK?...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (13)
Mieszkaniec, ...
3 lata temu
Nie rozumiem skąd to zdziwienie, że firmy budowlane są zainteresowane tym, żeby budować. Czy nie warto postawić nieco wyżej poprzeczki aby budować dla ludzi przemyślane inwestycje? Nie kosztem ludzi, środowiska o ekonomii nie wspominając . Wciskanie 6 pasmowej autostrady praktycznie wzdłuż obwodnicy Wawy nr50 jest wydawaniem kasy której i tak nie ma. Kolejne obligacje ?
Wacek
3 lata temu
Ciągle wam źle najlepiej narzekać a jak coś robią też niedobrze a co do budowy kanalizacji i wodociągów to macie swoich wybrańców do gmin, powiatów i miast którzy się tym powinni zajmować
Lol
3 lata temu
I tak
Stopzłodziejo...
3 lata temu
i na chu mi ta droga ? budują za moje pieniądze i jeszcze mi będą za jeżdżenie po niej płacić !!!
Jack_niepokor...
3 lata temu
Pewnie będzie to wyglądać jak budowa brakującego odcinka S17 WOW tj. węzeł Drzewica - węzeł Zakręt