Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

"Nikt w Europie się na to nie porwał". Szef Wizz Aira o budowie CPK

308
Podziel się:

Budowa lotniska to bardzo kosztowne hobby. Znacznie rozsądniej jest zainwestować w istniejącą infrastrukturę - powiedział Jozsef Varadi, szef linii lotniczych Wizz Air, w rozmowie z "Rzeczpospolitą", odnosząc się do planów budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.

"Nikt w Europie się na to nie porwał". Szef Wizz Aira o budowie CPK
Szef Wizz Aira jest sceptyczny wobec planów budowy CPK w Polsce (CPK, materiały CPK)

- CPK jest jedynym projektem budowy tak dużego lotniska w Europie. Żaden inny kraj nie porwał się teraz na taką inwestycję - przypomina Varadi, odnosząc się także do przykładu lotniska Berlin-Brandenburg. Wspomina bowiem, że ci, którzy postanowili budować wielkie lotnisko, "wydali znacznie więcej pieniędzy, niż było to wcześniej planowane, a cała budowa niemiłosiernie się przeciągnęła".

Podaje też przykład nowego terminala w Abu Zabi - inwestycji opóźnionej o około pięć lat. - Powiedzmy więc sobie szczerze: budowa lotniska to bardzo kosztowne hobby. Nie mówiąc o tym, że zawsze stwarza problemy polityczne, ekologiczne, budzi protesty mieszkańców i organizacji pozarządowych. I zawsze kosztuje znacznie więcej, niż wstępnie planowano - dodaje Varadi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Filipem Bittnerem

Co zrobić z CPK? "Przyjrzeć się istniejącej infrastrukturze"

- Jeśli więc miałbym cokolwiek doradzić, to przede wszystkim, żeby dokładnie przyjrzeć się istniejącej infrastrukturze, zobaczyć, gdzie i ile trzeba zainwestować. I czy odpowiednio zorganizowane istniejące porty nie będą w stanie obsłużyć ruchu z Warszawy i Mazowsza - podkreśla szef węgierskiego przewoźnika.

Warto dodać, że tanie linie lotnicze Wizz Air na Mazowszu swoją główną bazę mają w stołecznym porcie Fryderyka Chopina. Nie wróciły na lotnisko Warszawa-Modlin po problemach z pasem startowym w 2012 r., a z portu Warszawa-Radom otworzyły na razie jedno, symboliczne połączenie do Larnaki na Cyprze.

Varadi wielokrotnie podkreślał, że Wizz Air jest zdeterminowany, aby zostać na Lotnisku Chopina, gdzie odprawia co czwartego ze wszystkich swoich pasażerów w Polsce. Z zapowiedzi wynika zaś, że otwarcie CPK będzie jednocześnie końcem Lotniska Chopina.

Korzystamy z każdej możliwości, jaka się nadarza, aby zwiększyć tam naszą obecność. Jeśli jednak przepustowość w Warszawie się skończy, zaczniemy intensywnie oglądać się za innymi możliwościami - mówi w wywiadzie dla "Rz".

Wizz Air testuje Radom. "Dajemy sobie do dziewięciu miesięcy"

Od 13 grudnia Wizz Air lata z Radomia do Larnaki raz w tygodniu. Varadi nie ukrywa, że to test dla nowego portu lotniczego. - Dajemy sobie od pół roku do dziewięciu miesięcy na obserwowanie rynku, jak zareagują konsumenci - z możliwością zwiększenia naszego zaangażowania w tym porcie, bądź jego zmniejszenia - stwierdza.

Nie przekreśla Radomia, jednak, jeśli zainteresowania połączeniem do Larnaki nie będzie, to Wizz Air gotów jest stamtąd zniknąć.

- Wiem, że lotnisko w Radomiu budzi skrajne emocje i zaszkodziła mu polityka. (...). Sądzę, że Radom może mieć potencjał w obsługiwaniu nie tylko ruchu z regionu, ale sięgnąć znacznie dalej. Nie ukrywam że właśnie pod tym kątem zaczęliśmy testować Radom kierunkiem zdecydowanie turystycznym, praktycznie czarterowym - dodaje Varadi.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(308)
WYRÓŻNIONE
Weru
11 miesięcy temu
Prezes Wizzair boi się cpk bo Wizz nie lata do dużych hubów tylko do małych lotnisk. Nigdy nie widziałem samolotu Wizzair na lotnisku w Amsterdamie
Real
11 miesięcy temu
Już się Niemcy o to postarają żeby nie było w Polsce dużego habu. Szef Wizzaira ekspertem, pytanie czyim bo na pewno nie polskim.
Elo
11 miesięcy temu
Zaczyna się lobbowanie za unieważnieniem projektu!!! Nie rozumiecie durnie, że to również projekt militarny?!!!!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (308)
DomiNick
11 miesięcy temu
szef węgierskiej linii lotniczej, z kraju który jest ekonomicznym sojusznikiem biznesu z Rosji, Niemiec i Austrii, wypowiada się sceptycznie nt budowy portu który na dzień dobry stanie się konkurencją dla hubu pod Berlinem i przejmie na siebie podróżnych z Europy Centralnej i Wschodniej. Co za niespodzianka.
Nunulek
11 miesięcy temu
Zatrucie atmosfery, to samoloty. Dreptający po Ziemi człowiek, nie myśli o tym. Tego nie widać, to gdzieś tam.....
TTLEGENDS
11 miesięcy temu
Takich doradców nie potrzebujemy.
Pozdrawiam
11 miesięcy temu
Marzenie Tuska CPK pod Berlinem
ech
11 miesięcy temu
Wizzair chętnie pogrzebie CPK byle tylko lot się nie rozwinął za bardzo. Im to wisi skąd latają, oby było tanio względem konkurencji.
...
Następna strona