"Budowa nowej drogi dwupasmowej S3, która prowadzi do Świnoujścia, budzi obawy wśród mieszkańców. Zauważono, że opady deszczu wytworzyły głębokie koryta w piachu, na którym opiera się konstrukcja drogi. Jeszcze większym problemem jest to, że podmyły już położone warstwy nawierzchni, co rodzi pytania o trwałość całej inwestycji drogi S3" - informuje portal iswinoujscie.pl.
Budowa S3 na Pomorzu
W sierpniu 2020 roku GDDKiA podpisała umowy na realizację ostatniego brakującego fragmentu drogi ekspresowej S3 na Pomorzu Zachodnim o długości 33 km. Odcinek Świnoujście - Dargobądz wykonuje firma Polaqua, a Dargobądz - Troszyn konsorcjum Polbud Pomorze (lider), PRD Nowogard i INTOP (partnerzy). Inwestycja jest realizowana w formule Projektuj i buduj.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Odcinek Świnoujście - Dargobądz, o którym informuje lokalny portal, będzie miał długość 17 km. Rozpocznie się od połączenia z tunelem w Świnoujściu, w pobliżu terminala promów morskich, a zakończy na zachód od węzła Dargobądz. Na trasie powstaną cztery węzły drogowe - Świnoujście, Świnoujście LNG, Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje. Wybudowanych zostanie również 10 wiaduktów i dwie estakady oraz kładka dla pieszych. Powstaną także przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.
Odcinek Dargobądz - Troszyn będzie miał 16 km długości i obejmuje budowę węzła Dargobądz, a także Wolin Zachód i Wolin Wschód. Nowy odcinek połączy się z obwodnicą Troszyna. W ramach inwestycji przewidziano też budowę dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych z rezerwą terenu pod budowę stacji paliw i restauracji na wschód od Dargobądza. Przy węźle Wolin Wschód powstanie Obwód Utrzymania Drogi. Wybudowanych zostanie również siedem wiaduktów, dwa mosty oraz estakada. Powstaną też przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.