Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

CPK ogłosiła kluczowy przetarg. "Największy kontrakt"

14
Podziel się:

Jest przetarg na budowę 4,6-kilometrowego tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w rejonie Łodzi Fabrycznej - poinformowała w poniedziałek spółka CPK. - To dowód na to, że kontynuujemy realizację inwestycji CPK, kierując się korzyściami dla pasażerów - wskazał Maciej Lasek.

CPK ogłosiła kluczowy przetarg. "Największy kontrakt"
Budowa tunelu kolejowego w Łodzi już trwa. Dotyczy przystanków: Śródmieście, Polesie i Koziny. Powstają też komory tunelu w kierunkach stacji Kaliska i Żabieniec (PKP PLK, tunel-laczypolske.pl)

Spółka CPK poinformowała, że przetarg na budowę 4,6-kilometrowego tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w rejonie Łodzi Fabrycznej będzie trzecim i największym kontraktem na roboty budowlane dla "najbardziej zaawansowanego obecnie projektu kolejowego CPK". Dwa pozostałe już są realizowane w centrum Łodzi.

Ministerstwo Infrastruktury w swoim komunikacie nazwało też przetarg "kluczowym".

Tunel ten będzie bardzo istotnym elementem linii 'Y', która jest naszym priorytetem inwestycyjnym. Po zakończeniu budowy trasy z Łodzi do Warszawy w 2032 roku podróż między tymi miastami skróci się do ok. 40 minut, czyli znacznie krócej niż obecnie. Będzie to czas porównywalny z czasem przejazdu warszawskim metrem ze stacji Kabaty do stacji Młociny - przekazał pełnomocnik ds. CPK Maciej Lasek.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zbudowali największą prywatna linię lotniczą w Polsce. Marcin Kubrak w Biznes Klasie.

Tak zwany "Igrek" to 488 z 670 km tras Kolei Dużych Prędkości (KDP), które zaplanowano za rządu Zjednoczonej Prawicy. Co z resztą linii szybkiej kolei? "Do czasu zakończenia budowy linii Kolei Dużych Prędkości na odcinku Warszawa - Poznań - Wrocław zostaną wytypowane i przygotowane do realizacji kolejne odcinki linii kolejowych" - odpowiedziało biuro prasowe spółki CPK na pytania money.pl.

Spółka CPK podpisała dotychczas dwa z trzech dużych kontraktów dotyczących Łodzi. Pierwszy to umowa na wzmocnienie fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, które są już mocno zaawansowane. Drugim jest umowa na budowę komór: startowej w okolicach osiedla Retkinia (tu roboty już trwają; komora startowa ma umożliwić start drążenia za pomocą tarczy zmechanizowanej TBM) i odbiorczej Fabryczna (tu prace jeszcze nie ruszyły).

Kosztorys opiewa na 2,8 mld zł

Maciej Lasek już w połowie lipca informował, że CPK ma wszystkie zgody korporacyjne, wymagane do ogłoszenia przetargu budowlanego na tunel Kolei Dużych Prędkości pod Łodzią. Zaktualizowany kosztorys opiewa na ok. 2,8 mld zł, ale to od ofert zależy, jaki będzie koszt inwestycji.

Tunel pod centrum Łodzi zostanie wydrążony tarczą zmechanizowaną TBM o średnicy ok. 14 metrów, wewnątrz znajdą się dwa tory umożliwiające jazdę pociągów w obu kierunkach.

Zgodnie z zapowiedzią spółki, otwarcie ofert w przetargu CPK ma nastąpić pod koniec września. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi na podstawie ceny (ta stanowi 70 proc. kryteriów przetargowych) i kwalifikacji personelu (30 proc.). Na realizację zamówienia wykonawca będzie miał 46 miesięcy od podpisania umowy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(14)
WYRÓŻNIONE
Eternit
4 miesiące temu
I po co ten priorytet jak pozostała część trasy nie jest jeszcze zaprojektowana? Widać ktoś będzie kręcić lody, bo te najlepiej wychodzą na priorytetach. To samo było z budową autostrad przed Euro.
Xxx
4 miesiące temu
Za 8 lat ... jestem pod wrażeniem
ZJt
4 miesiące temu
Patrząc na tytuł "Budowa tunelu szybkiej kolei pod Łodzią. PCK ogłosiła "priorytetowy" przetarg" to PCK teraz buduje Tunele. Za Tuska to chyba wszystko możliwe. Szefowa Mesko Pani od Zieleni Miejskiej, eSBecy w radach nadzorczych.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (14)
Chech
3 miesiące temu
UE ma nadmierny deficyt i tnie koszty. Nie dała na tunel w Łodzi. Nie wróży to nic dobrego w aspekcie CPK. O mieszkaniach pewnie nie ma co nawet marzyć. Moim zdaniem przygotowania do wyborów czas zacząć.
Górna
4 miesiące temu
46 miesięcy na wybudowanie tunelu o długości 4,6 km od razu mówię że to niemożliwe. Zdanowska od 2019 nie wybudowała 1,5 km.
Jar
4 miesiące temu
Tyle to wiadomo od dawna kiedy ruszu budowa lini Lodz Warszawa i Terminala Cpk
Vito
4 miesiące temu
Cpk w rękach Tuska to totalna klapa-
gbe
4 miesiące temu
przeciez my nie mamy żadnych koleji duzych predkosci hahahaha nawet pendolino ma srednią predkośc 116 km/h wiec raczej koimpromitacja kretynów którzy mysleli ze panstwo potrafi cos zrobić..... czy tez upolitycznieone koleje. 60% pociągów jest spóźnionych lub ich nie ma bez odszkodwowań. atwo zrobictest w wraszawie i isc na pociąg. 2do1 w zakładach ze usłyszymy - za opóźnienia przepraszamy.... i tyle. Człowiek wydał pieniądze, i nie ma przejazdu.... całkowite bezprawie i przestepczosc wręcz bo na milionach obywateli. Ale polacy głosują na ko lub pis wiec beda czytać jak chinczycy jada 540 km/h a u nas przekropczono setkę hahahahhahah zresztą niedługo bilety podrożeją o 100% przez haracze tuska w prądzie na rozkaz ursuli i nawet koleje padną