Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Spółka CPK ma wszystkie zgody. Ogłosi przetarg na kluczowy element sieci KDP

8
Podziel się:

Tunel Kolei Dużych Prędkości pod Łodzią to kluczowy element tzw. igreka, czyli pierwszej przygotowywanej linii KDP w Polsce. Maciej Lasek, pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego, poinformował o znaczącym kroku w kierunku realizacji inwestycji.

Spółka CPK ma wszystkie zgody. Ogłosi przetarg na kluczowy element sieci KDP
Budowa tunelu średnicowego w Łodzi (PKP PLK, PKP PLK)

Maciej Lasek poinformował we wtorek, że spółka CPK ma wszystkie zgody korporacyjne, wymagane do ogłoszenia przetargu budowlanego na tunel Kolei Dużych Prędkości pod Łodzią. Zaktualizowany kosztorys opiewa na ok. 2,8 mld zł, ale to od ofert zależy, jaki będzie koszt inwestycji. - Myślę, że lada dzień ogłosimy przetarg - powiedział.

W połowie stycznia 2024 r. spółka CPK otrzymała zgodę na budowę pod centrum Łodzi ponad 4-kilometrowego odcinka dla Kolei Dużych Prędkości. W związku z inwestycją od kilku miesięcy wzmacniane są m.in. fundamenty znajdującego się na trasie Łódzkiego Domu Kultury.

Tunel KDP pod Łodzią ma mieć 4,6 km długości i średnicę ok. 14 m. Po części biec będzie równolegle do obecnie budowanego połączenia podziemnego stacji Fabryczna, Kaliska i Żabieniec, które przeznaczone zostanie do pociągów regionalnych i aglomeracyjnych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Robertem Adamczykiem

Kiedy otwarcie pierwszej linii Kolei Dużych Prędkości w Polsce?

Tunel dla szybkiej kolei pod stolicą województwa łódzkiego jest kluczowym elementem tzw. igreka, czyli pierwszej linii KDP między Warszawą, wielkim lotniskiem w gminie Baranów, Łodzią, Wrocławiem oraz Poznaniem.

Igrek to 488 z 670 km tras KDP, które zaplanowano za rządu Zjednoczonej Prawicy. Co z resztą linii szybkiej kolei? "Do czasu zakończenia budowy linii Kolei Dużych Prędkości na odcinku Warszawa - Poznań - Wrocław zostaną wytypowane i przygotowane do realizacji kolejne odcinki linii kolejowych" - odpowiedziało biuro prasowe spółki CPK na pytania money.pl.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
Yyyo
4 miesiące temu
Weźcie tego Laska i wywieźcie, Pisu nie popieram, ale facet jest kompletnie bez przygotowania do zarządzania takim projektem!
Miś Puszapek
4 miesiące temu
Jest tylko jedna różnica między PiS i PO... Otóż obecna ekipa również dy ma Polaków, z tym, że z uśmiechem na ustach! 🤣
Eternit
4 miesiące temu
Fajnie, a poza tym odcinkiem są jakieś projekty? Czy może wstawi się w ten tunel Pendolino i będzie łódzkie metro? Czy może będzie to tylko usprawniony ruch Łodzi pociągów, które poza Łodzią będą jechały po starych torach 120km/h. W Warszawie powoli dobiega końca remont dworca Zachodniego, a nie przewidziano tam dodatkowych torów dla tego Y, nie ma też wytyczonego korytarza dla nowej linii na terenie Warszawy, nie wspominając o wykupie ziemi.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
No pasaran
4 miesiące temu
Nie mają wszystkich zgód! Ja się nie zgadzam! 😬🤣
Nowak ze WSI
4 miesiące temu
Pewnie chodzi o zgodę Tuska, bo te potrzebne do budowy tego tunelu już były za rządów PIS. Mydlenie oczu przez antypolskich nieudaczników.Czas koalicji 13 grudnia, czas zmarnowany na rozwój Polski.
Jan
4 miesiące temu
Tunel CPK nie zostanie dofinansowany.Unia Europejska nie wyraziła zgody na dofinansowanie projektu.
Lucek
4 miesiące temu
To ma być CPK? Chyba jakaś mikronamiastka CPK. Jaja sobie z nas robią.
Miś Puszapek
4 miesiące temu
Jest tylko jedna różnica między PiS i PO... Otóż obecna ekipa również dy ma Polaków, z tym, że z uśmiechem na ustach! 🤣