"Dzisiejsze ogłoszenie stanowi pierwsze oficjalne potwierdzenie, że powstaje kolejne pełnoprawne RPG dla jednego gracza w ramach serii Wiedźmin. Ostatnia z dotychczas wydanych odsłon serii — wydana w 2015 roku gra Wiedźmin 3: Dziki Gon — zdobyła łącznie ponad 250 nagród Gry Roku. Tytuł doczekał się również dwóch dodatków fabularnych: Serca z Kamienia oraz Krew i Wino" — czytamy w komunikacie firmy.
Nowy Wiedźmin na silniku Unreal Engine
Dotychczas studio CD Projekt RED korzystało z REDengine — autorskiej technologii, którą rozwijało od czasu wydanej w 2011 r. gry "Wiedźmin 2: Zabójcy królów". Dodatek do Cyberpunka 2077 powstaje w oparciu o REDengine. Natomiast nowe gry CD Projekt RED, poczynając od kolejnego Wiedźmina, mają być oparte na silniku Unreal Engine.
"Obecnie skupiamy się na UE5, ale jeśli za jakiś czas ukaże się kolejna iteracja Unreal Engine, to oczywiście również będziemy mieli do niej dostęp" - poinformował w poniedziałek prezes CD Projekt Adam Kiciński.
"REDengine dobrze się nam przysłużył na przestrzeni lat – stanowi on trzon technologiczny Wiedźmina 2, Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077. Po serii wewnętrznych analiz stało się jednak dla nas jasne, że musimy położyć większy nacisk na aspekt technologiczny i zapewnić mu centralne miejsce w procesie tworzenia gier. Unreal Engine 5 i związane z nim wsparcie ze strony Epic Games stanowią platformę, która umożliwi nam skupienie się na pracy twórczej i kwestiach wykraczających poza rozwój samego silnika" - dodał Adam Kiciński.
Adam Kiciński o współpracy z Epic Games
Umowa z Epic Games została zawarta na okres 15 lat z możliwością jej dalszego przedłużania i nie ogranicza liczby gier tworzonych z wykorzystaniem silnika. Przewiduje także wsparcie techniczne ze strony Epic dla tytułów wydawanych przez spółkę.
"Sednem partnerstwa jest współpraca deweloperów CD Projekt RED i Epic Games nad ulepszaniem silnika UE5 w zakresie obsługi gier typu open world oraz jego optymalizacja pod kątem wymagań nowego Wiedźmina i naszych kolejnych gier. To zdecydowanie więcej niż prosty zakup licencji na korzystanie z silnika – nawiązujemy strategiczne partnerstwo, którego częścią jest obopólnie korzystna wymiana doświadczeń, wiedzy i pomysłów między naszymi zespołami. Nasza umowa z Epic Games dotyczy wyłącznie silnika i związanych z nim technologii. Nie obejmuje natomiast praw autorskich do gier" - poinformował prezes CD Projekt.