Leapmotor będzie produkował swoje auta T03 w Tychach we współpracy, w ramach inicjatywy joint venture, z międzynarodową grupą Stellantis, której centrala znajduje się w Holandii.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Produkcja ruszy już niebawem
Produkcja małych samochodów elektrycznych ma się rozpocząć już w drugim kwartale 2024 roku - powiedział jeden z rozmówców Reutera. Na razie ani Leapmotor, ani Stellantis nie odpowiedziały na prośby agencji o skomentowanie tych informacji.
W ubiegłym roku Stellantis poinformował, że zamierza wykupić 21 proc. udziałów w chińskim koncernie; transakcja z Leapmotor miała być warta 1,6 mld dolarów. Umowa przewiduje ponadto utworzenie spółki joint venture, która daje grupie Stellantis prawo do budowy, eksportu i sprzedaży aut Leapomotor poza Chinami.
Chiński regulator rynku zaaprobował w marcu utworzenie joint venture; bazą spółki jest Holandia, a Stellantis ma w niej 51 proc. udziałów. Wcześniej pojawiały się doniesienia, że Stellantis zakłada, iż w Europie bazą produkcyjną dla małych chińskich modeli elektrycznych będzie Turyn.
Koncern Stellantis jest właścicielem marek samochodów, takich jak m.in. Fiat, Peugeot, Citroen, Opel czy Chrysler.
Analityk, Konrad Ryczko opublikował na portalu X zdjęcie samochodu, które według Reutersa, będą produkowane właśnie w Polsce. Mają być to małe, tanie samochody elektryczne.