Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Chiny odpowiadają na europejskie cła. Władze wydały zalecenie. Odczuje to Polska

17
Podziel się:

Władze w Pekinie zaleciły chińskim producentom samochodów, aby wstrzymali duże inwestycje w krajach europejskich, których rządy poparły nałożenie dodatkowych ceł unijnych na pojazdy elektryczne produkowane w Chinach - ujawnił Reuters. W ocenie agencji może to pogłębić podziały w UE.

Chiny odpowiadają na europejskie cła. Władze wydały zalecenie. Odczuje to Polska
Unijne cła na produkowane w Chinach samochody elektryczne, które zaczęły obowiązywać od środy, wynoszą między 7,8 a 35,3 proc. (GETTY, Feature China)

Na spotkaniu zorganizowanym przez ministerstwo handlu 10 października chińscy producenci, w tym BYD, SAIC czy Geely, zostali poinstruowani, aby "ostrożnie podchodzili do inwestycji w krajach, które wstrzymały się od głosu, i czuli się "zachęceni" do inwestowania w tych krajach, które głosowały przeciwko taryfom" - podał Reuters, powołując się na dwa anonimowe źródła zaznajomione ze sprawą.

Unijne cła na produkowane w Chinach samochody elektryczne, które zaczęły obowiązywać od środy, wynoszą między 7,8 a 35,3 proc. i będą nakładane w dodatku do już obowiązujących w UE ceł 10 proc. na importowane samochody.

Piątka kontestatorów

W głosowaniu, które odbyło się 4 października, przeciwko wprowadzeniu dodatkowych taryf było pięć państw: Niemcy, Węgry, Malta, Słowenia i Słowacja. Za opowiedziało się 10 państw: Włochy, Francja, Holandia, Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Dania, Bułgaria i Irlandia. Dwanaście krajów wstrzymało się od głosu.

Reuters przypomina, że Włochy prowadzą rozmowy z Chery, największym pod względem eksportu chińskim producentem samochodów, oraz z innymi chińskimi producentami, w tym Dongfeng Motor, w sprawie potencjalnych inwestycji.

Państwowy koncern SAIC planuje otwarcie w tym roku drugiego europejskiego centrum części we Francji, aby zaspokoić rosnący popyt na samochody marki MG.

Z kolei BYD buduje fabrykę na Węgrzech. Dodatkowo chiński gigant pojazdów elektrycznych rozważa przeniesienie swojej europejskiej siedziby z Holandii na Węgry - podaje agencja, cytując dwa źródła.

Uderzenie w Niemcy i Polskę

Cztery dni po głosowaniu w UE resort handlu w Pekinie poinformował również, że w ramach "ochrony swoich przedsiębiorstw" brane jest pod uwagę podniesienie ceł na import pojazdów wyposażonych w silniki o dużej pojemności skokowej, co najbardziej uderzyłoby w Niemcy, które zagłosowały przeciwko propozycji KE.

Obecnie w Polsce w fabryce Stellantis w Tychach składany jest model "elektryka" T03 chińskiej firmy Leapmotor.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
motoryzacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(17)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
@Bekon
2 miesiące temu
A zapomniałeś o państwach jak Włochy, Francja, Holandia, Estonia, Litwa, Łotwa,
John G.
2 miesiące temu
Polska nie była osamotniona. PISowcy zapomniały o pozostałych państwach jak Włochy, Francja, Holandia, Estonia, Litwa, Łotwa,
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Tuskland
2 miesiące temu
Niemcy przeciwko a Polska za. Analiza - ktos tu ostro dziala przeciw rozwojowi ekonomicznemu polski.
AndrewNew
2 miesiące temu
Gauleiter dostał takie polecenie z Berlina ? Niemcy głosowały przeciw, a "Polska" zupełnie przypadkiem za.
Inka
2 miesiące temu
Polskojęzyczny rząd zagłosował w interesie Volkswagena, Niemcy się nie wychylały. Teraz działania odwetowe Chin uderzą w Polskę a nie w Niemcy. Czy wy nadal wierzycie w to że Polska jest suwerennym krajem?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (17)
Drab
2 miesiące temu
Unia już się zwija ,nie ma znaczenia jakie cła czy inne bariery wprowadzą , Ching Pingi z takimi mocami produkcyjnymi i przy takich kosztach jak u nich miażdżą nas i USA w każdej dziedzinie . Zachodni świat sam sobie zawiązał pętlę na szyi jak zaczął tam przenosić swoje inwestycje ,dając Ciang Pingom na tacy technologie ,budując za darmo fabryki i biorąc do spóły tamtejsze firmy co było warunkiem . Oprócz tego wszystkiego ich nauczyli ,wszystko to za kilkadziesiąt lat dużych zysków ale teraz upadek ,czy było warto ? Trzeba by zapytać tych cwaniaków którzy kierowali tymi firmami czy krótkotrwały zysk był tego wart .
@Bekon
2 miesiące temu
A zapomniałeś o państwach jak Włochy, Francja, Holandia, Estonia, Litwa, Łotwa,
John G.
2 miesiące temu
Polska nie była osamotniona. PISowcy zapomniały o pozostałych państwach jak Włochy, Francja, Holandia, Estonia, Litwa, Łotwa,
Bekon
2 miesiące temu
Dlaczego rykoszetem?! Rykoszetem się obrywa w sposób niezawiniony, a tutaj Polska prosiła się sama o problemy, więc je na własne życzenie dostała. Jak można podkładać komuś nogę i jednocześnie liczyć na jego przychylność i inwestycje?! Kompletny nonsens.
Inka
2 miesiące temu
Polskojęzyczny rząd zagłosował w interesie Volkswagena, Niemcy się nie wychylały. Teraz działania odwetowe Chin uderzą w Polskę a nie w Niemcy. Czy wy nadal wierzycie w to że Polska jest suwerennym krajem?