Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Gospodarczyk
|
aktualizacja

Cło na chińskie elektryki. Bruksela podjęła decyzję

43
Podziel się:

Komisja Europejska zdecydowała o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z uwagi na "nieuczciwe subsydiowanie" przez Pekin chińskich firm tego sektora. Zdaniem KE, subsydia stwarzają zagrożenie dla unijnych producentów.

Cło na chińskie elektryki. Bruksela podjęła decyzję
Przewodnicząca KE Ursula von der Leyen (Getty Images, Beata Zawrzel/NurPhoto)

KE poinformowała, że zwróciła się do władz Chińskiej Republiki Ludowej, aby porozumieć się w tej kwestii. Jeśli rozmowy z Pekinem nie zakończą się porozumieniem, tymczasowe cła zostaną wprowadzone od 4 lipca.

UE nakłada cło na chińskie auta elektryczne

Komisja zdecydowała o nałożeniu indywidualnych ceł na firmy: BYD (17,4 proc.), Geely (20 proc.) oraz SAIC (38,1 poc.). Pozostali producenci pojazdów elektrycznych w Chinach, którzy współpracowali w dochodzeniu KE, podlegaliby cłu w wysokości 21 proc., a ci, którzy nie współpracowali, cłu w wysokości 38,1 proc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dlaczego Warszawa wspiera Game Industry Conference?

Unia Europejska jest największym odbiorcą chińskich pojazdów elektrycznych i przypada na nią prawie 40 procent tego eksportu.

W marcu 2024 r. zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych (BEV). W porównaniu do lutego br. to więcej o 300 sztuk. Jednak już w ujęciu rok do roku, liczba rejestracji tego typu pojazdów spadła o 10,9 proc. - wynika z raportu firmy Rankomat.pl powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Rynek wtórny pojazdów elektrycznych w Polsce dynamicznie rośnie. Na koniec kwietnia 2024 r. na portalu OTOMOTO dostępnych było 4,4 tys. ogłoszeń używanych EV, czyli o 75% więcej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(43)
WYRÓŻNIONE
zgroz
5 miesięcy temu
a moze tak obniżyć ceny w Uni to by była konkurencja dla Chin a nie nakładac cła by ceny w Uni dalej były wysokie
Sony
5 miesięcy temu
Cła zostały nałożone na obywateli UE którzy będą chcieli kupić chińskie pojazdy a nie na chińskie koncerny motoryzacyjne
stary
5 miesięcy temu
Jak to Ursula... nie chcesz czystego powietrza ? no wiesz....ale ty jesteś. A tak serio.. wał goni wał.. wiadomo że niemieckie firmy nie wytrzymają konkurencji z Chińskimi... dlatego cło to ich ochrona. Cała ta wasza elologia.. to jedna wielka lipa.. promujecie kolejne lobby tyle że tym razem pchanie je kolanem. To rynek ma zweryfikować rozwiązania.. a nie głupie dopłaty sztuczne.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (43)
Polak
2 miesiące temu
Dajcie spokój jedna Europa ma być Eco do reszty świata a czemu nikt nie mówi ile kosztuje utylizacja tych elektryków tych akumulatorów i jakie to jest źle dla ecologii czemu tego nikt nie mówi ale podatki do góry sami by obniżyli ceny do cen chińskich i by auta może szły jak świeże bułeczki
Keks
4 miesiące temu
Na rowery i hulajnogi. Tylko po co tyle pieniędzy wladowali w drogi szybkiego ruchu i autostrady. Trzeba było budować mieszkania i trasy rowerowe.
Redi
4 miesiące temu
W Polsce potrzebujemy tanich chińskich samochodów bo mamy zaśmierdziałe spalinami ulice.
Treti
4 miesiące temu
To jeden z większych błędow UE.
BOLO
4 miesiące temu
SSmani boją się konkurencji z Chin. Która jest technologicznie lepsza i tańsza. WV pół auta to podzespoły z Chin a cena z kosmosu - niemieckie cwaniaki. ;-))
...
Następna strona