Zapraszamy do nowego cyklu Akademii Biznesu Money, w którym przedsiębiorcy i naukowcy wskazują kluczową - ze swojej perspektywy - książkę dla biznesu. Lekturę, która realnie coś zmienia.
Jak tłumaczy Dominik Swadźba, założyciel startupu uPacjenta.pl, chce polecić kilka pozycji, każda na inny szczebel rozwoju firmy. - Na etapie Problem-Solution Fit [produkt jako rozwiązanie problemów klienta - red.] zdecydowanie warto zapoznać się z pozycją autorstwa Roba Fitzpatricka "The Mom Test", którą uczy, jak odpowiednio zadawać pytania, żeby nie otrzymywać tzw. fałszywie pozytywnych odpowiedzi. Kolejne pozycje warte przeczytania to "Lean Startup" od Erica Riesa, "Disciplined Entrepreneurship" Billa Auleta czy "Business Model Generation" napisana przez Alexandra Osterwaldera i Yvesa Pigneura - mówi Dominik Swadźba.
- Na etapie Product-Market Fit [dopasowanie produktu do rynku - red.] warto sięgnąć po "Crossing The Chasm" Geoffrey’a A. Moore’a czy "Traction" Gina Wickmana - dodaje.
- kolei na etapie skalowania firmy zdecydowanie polecam "Hard Things About Hard Things" Bena Horowitza czy "High Output Management", napisaną przez Andrew Grove, CEO Intel. Ta druga dobrze opisuje proces zarządzanie ludźmi w większych organizacjach - tłumaczy Dominik Swadźba.