Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

Co dalej z lotniskiem w Warszawie? Trzaskowski zabiera głos

22
Podziel się:

- Nie przekreśla to Okęcia - mówił w środę o budowie CPK prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. - Takie zapewnienia składa rząd - dodał. Donald Tusk zapowiedział, że w czerwcu przedstawiony zostanie pełny plan ws. przyszłości przedsięwzięć kolejowych, lotniczych i lotniskowych w Polsce.

Co dalej z lotniskiem w Warszawie? Trzaskowski zabiera głos
Co dalej z lotniskiem w Warszawie? Trzaskowski zabiera głos (PAP, Rafał Guz)

Jak przypomniał Trzaskowski podczas środowej konferencji prasowej, premier Donald Tusk powiedział, że będzie traktował tę sprawę w kwestiach czysto merytorycznych. - Po analizach, po setkach rozmów dochodzimy do stanowiska, że CPK w zupełnie innej formie, nie tak rozbudowanej, jak to kiedyś proponował PiS, a później się z tego wycofywał, ma rację bytu - stwierdził prezydent Warszawy.

- Dla mnie najważniejsze jest to, że nie przekreśla to Okęcia, żeby dalej mogło funkcjonować. I takie zapewnienia rząd składa, że oba te projekty - ten zupełnie inny, racjonalny projekt CPK oraz utrzymanie Okęcia - mogą się wzajemnie uzupełniać - dodał Trzaskowski.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polska na celowniku hakerów. Jak firmy powinny dbać o cyberbezpieczeństwo?

Premier Donald Tusk zapowiedział w środę, że w czerwcu przedstawiona zostanie pełna prezentacja przyszłości przedsięwzięć kolejowych, lotniczych i lotniskowych w Polsce.

Wielki projekt z czasów PiS

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą a Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma zostać wybudowany Port Lotniczy, który w pierwszym etapie byłby w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.

W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwiłyby przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. Inwestycja powinna umożliwić stworzenie ponad 150 tys. nowych miejsc pracy. W rejonie CPK zaplanowano Airport City, w skład którego weszłyby m.in. obiekty targowo-kongresowe, konferencyjne i biurowe.

Spółka CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa, jest zaliczona do spółek strategicznych z punktu widzenia interesów kraju.

Pod koniec kwietnia spółka Polskie Porty Lotnicze podała, że realnym terminem, kiedy CPK zacznie funkcjonować, jest 2035 r. Oceniły, że podawana przez poprzednie władze data (2028 r.) "była myśleniem życzeniowym".

Ogłoszenie decyzji dopiero po eurowyborach?

Decyzja rządu w sprawie przyszłości CPK już zapadła, ale poznamy ją dopiero po eurowyborach - wynika z ustaleń money.pl. Maciej Lasek (rządowy pełnomocnik ds. CPK - przyp. red.) ostatnio narzekał, że nie może się dobić do Tuska w sprawie decyzji, co dalej z lotniskiem w Baranowie. Projekt będzie kontynuowany, okrojona będzie pewnie część kolejowa - stwierdzi w rozmowie z dziennikarzami naszej redakcji polityk KO, pragnący zachować anonimowość.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(22)
Grzech
2 tyg. temu
każdy ma swoje zdanie w tym temacie. na pewno warto zostawić lotnisko Chopina bo ja np wolę latać z Wawy enterem na wakacje niż gdzieś z Radomia. zresztą myślę że nie tylko ja. Ale jako szary człowiek to tylko mogę napisać co myślę bo to co będzie dalej niestety zależy od rządzacych
Polak
3 tyg. temu
To jest kłamca, po co go cytować?
Izaak
3 tyg. temu
I po co kasujecie komentarze?
Fakty
3 tyg. temu
1. 65% Polaków popiera budowę CPK. 2. CPK zmieni kompletnie układ biznesów lotniczych i wpłynie bardzo negatywnie na interesy Niemiec, co niedawno niemieckie gazety pisały. 3. Gdyby była wola budowy CPK, to by ją teraz rząd upublicznił, biorąc pod uwagę poparcie społeczne, bo PO zdobyło dodatkowe głosy w wyborach. 4. Ogłoszenie planów dot. CPK w czerwcu (już mamy czerwiec), znaczy po wyborach w czerwcu, a komuś zapomniało się tego dodać, oznacza że plany niekoniecznie będą zbieżne z poparciem społecznym, bo by je ogłoszono przed wyborami. 5. Port lotniczy w stolycy ma bardzo istotne ograniczenia, takie jak mało miejsca do rozbudowy (jeden pas - hehehehe), blisko zabudowania, ograniczenia emisji hałasu, ilości lotów na dobę itd., znaczy jako lokalne lotnisko od biedy może być, ale nie jako centralne lotnisko w Polsce (50 lat temu może i by było, ale nie teraz). 6. Reanimacja trupa (ups portu lotniczego w stolycy), niczego nie zmieni, bo jest j.w., a jedynie pogłębi w przyszłości problem. 7. Grunty po lotnisku można doskonale spożytkować na nowe tereny mieszkaniowe (co roku przybywa tysiące "słoików", którzy nie mają gdzie mieszkać) i biznesowe, których bardzo w stolycy brakuje, co powinno obniżyć koszty życia i funkcjonowania ludzi/firm. Konkluzja - głosujcie za tymi co faktycznie chcą dla Polaków i mieszkańców Warszawy dobrze i popierają budowę CPK, bo to oznacza lepsze życie, więcej kasy w Polsce, a tych co walą ściemę, że się nie da sugeruję pogonić, bo dla nich w PL miejsca nie ma.
Fakty
3 tyg. temu
1. 65% Polaków popiera budowę CPK. 2. CPK zmieni kompletnie układ biznesów lotniczych i wpłynie bardzo negatywnie na interesy Niemiec, co niedawno niemieckie gazety pisały. 3. Gdyby była wola budowy CPK, to by ją teraz rząd upublicznił, biorąc pod uwagę poparcie społeczne, bo PO zdobyło dodatkowe głosy w wyborach. 4. Ogłoszenie planów dot. CPK w czerwcu (już mamy czerwiec), znaczy po wyborach w czerwcu, a komuś zapomniało się tego dodać, oznacza że plany niekoniecznie będą zbieżne z poparciem społecznym, bo by je ogłoszono przed wyborami. 5. Port lotniczy w stolycy ma bardzo istotne ograniczenia, takie jak mało miejsca do rozbudowy (jeden pas - hehehehe), blisko zabudowania, ograniczenia emisji hałasu, ilości lotów na dobę itd., znaczy jako lokalne lotnisko od biedy może być, ale nie jako centralne lotnisko w Polsce (50 lat temu może i by było, ale nie teraz). 6. Reanimacja trupa (ups portu lotniczego w stolycy), niczego nie zmieni, bo jest j.w., a jedynie pogłębi w przyszłości problem. 7. Grunty po lotnisku można doskonale spożytkować na nowe tereny mieszkaniowe (co roku przybywa tysiące "słoików", którzy nie mają gdzie mieszkać) i biznesowe, których bardzo w stolycy brakuje, co powinno obniżyć koszty życia i funkcjonowania ludzi/firm. Konkluzja - głosujcie za tymi co faktycznie chcą dla Polaków i mieszkańców Warszawy dobrze i popierają budowę CPK, bo to oznacza lepsze życie, więcej kasy w Polsce, a tych co walą ściemę, że się nie da sugeruję pogonić, bo dla nich w PL miejsca nie ma.
...
Następna strona