Według niemieckiej gazety "LebensmittelZeitung" dochodzenie Komisji Europejskiej dotyczy systemu rabatowego stosowanego przez koncern Coca-Cola.
Zdaniem Christiana Verschuerena, dyrektora generalnego europejskiej organizacji handlu EuroCommerce, wielkie koncerny wykorzystują swoją przewagę rynkową - piszą "Wiadomości Handlowe".
- Od wielu lat zwracamy uwagę na problemy, z jakimi boryka się nasza branża, ponieważ producenci wykorzystują swoją siłę rynkową do narzucania jednostronnych warunków i ograniczania konkurencji na swoją korzyść - twierdzi Verschueren.
Niemiecka prasa sugeruje, że producentowi napojów grozi grzywna w wysokości nawet miliarda dolarów.
Sama Coca-Cola przyznała, że otrzymała z KE prośbę o udzielenie informacji i zapowiedziała współpracę z europejskimi organami ochrony konkurencji.
- Chociaż będziemy w pełni współpracować z Komisją, niewłaściwe byłoby dalsze komentowanie sprawy podczas trwania procesu. Przestrzegamy europejskiego prawa konkurencji oraz wszystkich innych obowiązujących przepisów i regulacji - powiedział rzecznik grupy cytowany przez "WH".