To nieco inna strategia niż w przypadku największej konkurencji Coca-Coli, czyli Pepsi, która – jak zapewniła na początku 2023 r. – "większość podwyżek ma już za sobą". Pepsi jednak – zauważa Reuters – podwyższała ceny średnio o 14 proc. w 2022 r., a Coca-Cola – o 11 proc.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Coca-Cola zapowiada podwyżki cen "na całym świecie" z powodu rosnących kosztów produkcji. Analitycy z kolei podkreślają, że ma przestrzeń do tego, by ustalać cenę na poziomie nieosiągalnym dla konkurentów.
Inflacja w 2022 r. problemem na całym świecie. W 2023 r. ma być lepiej, ale niekoniecznie w Polsce
Na razie nie ma informacji o ewentualnych podwyżkach cen napoju w Polsce. Znacząco z początkiem 2023 r. ceny swoich kanapek podniósł natomiast McDonald's.
W 2022 r. ceny żywności rosły praktycznie na całym świecie, a 2023 r. może być też pod tym względem trudny.
W przypadku Europy ciężko może być szczególnie w Polsce. Gdy w strefie euro inflacja zaczęła już hamować, my jeszcze na ten moment czekamy, a w całym 2023 r., jeśli chodzi o wzrosty cen, w Unii Europejskiej najprawdopodobniej prześcigną nas tylko Węgrzy.