W 2022 r. amerykański producent napojów zobowiązał się do sprzedaży 25 proc. swoich napojów w opakowaniach wielokrotnego użytku lub zwrotnych do 2030 r.,
Coca-Cola krytykowana za zmianę planów
"The Guardian" informuje teraz, że Coca-Cola została oskarżona o ciche wycofanie się z obietnicy - firma usunęła stronę internetową z tym zobowiązaniem przed globalnym szczytem dotyczącym plastiku. Nowe cele obejmują użycie 35-40 proc. materiałów z recyklingu do 2035 roku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ekologiczny aktywiści wzywają do przejścia na opakowania wielokrotnego użytku, ponieważ jednorazowe produkty nadal zanieczyszczają środowisko.
Von Hernandez z Break Free from Plastic skrytykował Coca-Colę za "mistrzostwo greenwashingu".
Podkreślił, że firma nie jest w stanie dotrzymać nawet minimalnych zobowiązań, co podważa jej powagę w walce z kryzysem klimatycznym. Coca-Cola nie skomentowała jeszcze tych oskarżeń.
O greenwashingu mówimy wtedy, gdy firma przekonuje, że jest świadoma ekologicznie, ale w rzeczywistości nie podejmuje realnych działań na rzecz klimatu.