W kategorii budowa i remont średnia koszyka zakupowego w kategorii budowa i remont wyniosła 697 zł w roku 2019, 765 zł w 2020 i 848 zł w roku bieżącym. Oznacza to wzrost o 10 proc. w roku 2020 i aż o 11 proc. w roku 2021 – analizuje portal wiadomoscihandlowe.pl.
Drzwi okna i schody to kategoria z największą dynamiką wartości koszyka. W 2021 roku średni klient wydał na te produkty aż o 42,65 proc. więcej niż w roku 2019. O 19,16 proc. wzrosła z kolei wartość koszyka w kategorii armatura i hydraulika. Z kolei w kategorii narzędzia i warsztat wydatki konsumentów są dość stabilne (+3,02 proc.), a w branży ogrzewanie zanotowano spadek o 7,2 proc.
Aż 84 proc. ruchu na platformie Ceneo.pl generują kategorie: narzędzia i warsztat (27,3 proc.), armatura i hydraulika (23,9 proc.), ogrzewanie (16,3 proc.) i materiały wykończeniowe (14,8 proc.).
W okresie 2019/2020 nieznacznie wzrosło zainteresowanie narzędziami i materiałami wykończeniowymi, natomiast niewielki spadek odnotowały kategorie armatura i hydraulika oraz ogrzewanie.
Jak informuje portal widomoscihandlowe.pl, w 2020 roku wszystkie cztery powyższe kategorie produktów zanotowały bardzo dynamiczny wzrost zainteresowania mierzonego w wartościach bezwzględnych. W przypadku branży materiały wykończeniowe było to aż 38 proc., o 33 proc. wzrosło zainteresowanie kategorią narzędzia i warsztat, o 23 proc. armaturą i hydrauliką oraz o 20 proc. artykułami do ogrzewania.
Jednak najbardziej dynamiczne wzrosty zanotowały kategorie o niewielkim udziale w całości ruchu na platformie. Kategoria sauny, która generuje zaledwie 0,1 proc. ruchu zanotowała wzrost o 140 proc., o 98 proc. wzrosło zainteresowanie produktami dla inteligentnego domu (0,5 proc. całkowitego ruchu), z kolei kategoria dachy i rynny (0,7 proc. ruchu) zanotowała wzrost o 51 proc.
Wśród dwudziestu najpopularniejszych produktów aż dziewiętnaście należy do jednej z dwóch kategorii: narzędzia i warsztat oraz ogrzewanie. Zdecydowanie najpopularniejszymi produktami są kotły (8 produktów w top 20) i piły elektryczne (4 produkty w top 20).
To wyraźnie pokazuje, że Polacy zaczęli inwestować w remonty ogrzewania domów – zauważa portal wiadomoscihandlowe.pl.