Sieć Dino Polska od marca 2022 r. do marca 2023 r. otworzyła 330 nowych sklepów – wynika z komunikatu prasowego firmy. Tym samym na koniec poprzedniego miesiąca posiadała ona 2210 punktów, a jeszcze rok wcześniej – 1880.
Dino nadal będzie dynamicznie otwierać kolejne sklepy?
Zwiększa się też powierzchnia sprzedażowa w jej sklepach. Na koniec marca wyniosła 869,4 tys. m kw. wobec 736,7 tys. m kw. rok temu – podaje sieć w komunikacie.
Portal wiadomoscihandlowe.pl powołuje się na analityków Noble Securities i wskazuje, że w tym roku Dino otworzy 310 nowych sklepów. To nieznacznie mniej wobec 2022 r., kiedy to sieć uruchomiła 355 punktów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak na razie jednak w ciągu pierwszych trzech miesięcy trwającego roku Dino otworzyło 54 nowe sklepy. Jak jednak podkreśla portal wiadomoscihandlowe.pl, większość inwestycji sieci handlowych jest dopinana w kolejnych kwartałach.
Ponad 2,2 tys. sklepów Dino. Do Biedronki wciąż brakuje
Przekroczenie granicy 2,2 tys. placówek czyni z Dino jednego z największych graczy na polskim rynku. Jednak palmę pierwszeństwa, przynajmniej jeśli chodzi o liczbę dyskontów, dzierży Biedronka. Sieć należąca do Jeronimo Martins, która niedawno została okrzyknięta największym pracodawcą nad Wisłą, na koniec 2022 r. miała niemal 3,4 tys. punktów.
Dla porównania: Lidl Polska na swojej stronie podaje, że posiada ponad 800 sklepów, Kaufland – 213, a Carrefour Polska – ponad 900 punktów, lecz w sześciu formatach. Najgęściej na polskich ulicach jest jednak rozlokowana sieć, która niegdyś miała żabę w swoim logo. Żabka Polska, bo o niej mowa, ma już 9310 placówek.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.