15 marca 2019 roku (po niespełna dwóch latach od wejścia na główny rynek warszawskiej giełdy)
firma awansowała do grona 20 największych spółek Giełdy Papierów Wartościowych, czyli do indeksu WIG20. Jest wyceniana na blisko 12,5 mld zł.
- Cieszymy się, że polskie fundusze inwestycyjne i emerytalne, czyli pośrednio miliony Polaków, ale także inwestorzy indywidualni i zagraniczni dostrzegają potencjał i perspektywy Dino Polska S.A. 2019 rok będzie okresem dalszej ekspansji - mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska.
Sieć średnio-powierzchniowych supermarketów spożywczych powstała w 1999 r., kiedy na terenie woj. wielkopolskiego powstały pierwsze sklepy Dino. Założycielem spółki jest Tomasz Biernacki, który do dziś pozostaje jej większościowym udziałowcem.
W 2002 r. Dino uruchomiła pierwsze, własne centrum dystrybucyjne. Lata 2004-2009 to jego rozwój. Obecnie w ramach grupy działają cztery centra dystrybucyjne: w Krotoszynie, Jastrowiu, Piotrkowie Trybunalskim i Rzeszotarach.
Na dynamiczny rozwój sieci Dino wskazuje znaczny wzrost liczby jej sklepów. Na koniec 2010 r. było ich "zaledwie" 111, a na koniec marca 2019 r. już 1009 sklepów.
Markety cechuje jednolity format. Większość ma powierzchnię ok. 400 m kw. sali sprzedaży oraz oferuje ok. 5 tys. produktów.
Sklepy zlokalizowane są przede wszystkim w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast. Głównie w zachodniej części kraju.
Dino Polska, zgodnie z przyjętą strategią, w 2020 r. planuje przekroczenie liczby 1200 sklepów. A tylko w 2019 r. grupa chce zainwestować 850 mln zł. Środki w głównej mierze zostaną przeznaczone na rozbudowę sieci sklepów oraz zaplecza logistycznego.
Zwycięzców poznamy podczas Gali finałowej Nagrody Money.pl, która odbędzie się w ramach Kongresu Impact'19 organizowanego przez Fundację Impact, w dniach 21-22.05.2019.